아래 올라온 글의 전문번역입니다.
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Retailers Estimate Xbox 360 Failure Rate High as 33 Percent
소매상들은 xbox360의 불량률이 33%에 육박할 것이라 예상한다.
Marcus Yam - July 2, 2007
Marcus Yam – 2007년 7월 2일
Nearly one in every three Xbox 360 consoles fail, according to retailer reports
소매상들의 보고에 따르면, xbox 360가 거의 3대중 1대 꼴로 고장이 난다고 한다.
By several metrics, the Xbox 360 is the most successful console so far of this generation. Despite the startling pace of the Wii, the Xbox 360 still has the most consoles sold worldwide and the longest list of games and exclusives. For a gamer looking for online-enabled high-definition gaming today, the Xbox 360 appears to satisfy those needs.
여러 통계에 따르면, xbox360는 지금까지 차세대 콘솔들 중에서 가장 성공적인 콘솔이다. Wii가 현재 놀라운 페이스를 보이고 있음에도 불구하고, Xbox360는 여전히 전 세계적으로 가장많이 팔린 (차세대)콘솔이며 가장 긴 게임들과 독점 게임 리스트를 가지고 있다. 따라서 오늘날의 온라인 지원이 되는 HD 게임 경험을 원하는 게이머에게는 xbox 360는 그런 요구를 만족시키는듯 보인다.
One often overlooked factor when considering a console purchase is reliability, an area that is becoming apparent where the Xbox 360 falls short. Anecdotal evidence is heavily pointing to Microsoft’s latest console as being significantly more prone to failure than what consumers are accustomed to.
게임 콘솔을 구입할때 흔히 간과되는 요소가 바로 현재 xbox360의 문제가 점점 명확해 지고 있는 부분인 “안정성”이다. 이런저런 이야기들이나 일화로써 들려오는 증거들은 마이크로소프트의 최신 콘솔이 지금까지 소비자들이 익숙해져있던 것보다 더 심각한 불량을 보이고 있다고 지적한다.
Microsoft has said before that its Xbox 360 failure rate falls within three to five percent, what it believes to be well within industry standards. Internet reports from Xbox 360 owners, however, suggest that the failure rate is much higher than that.
마이크로소프트는 전에 자사의 xbox360의 불량률이 충분히 업계기준인 3-5% 사이에 있다고 말하였다. 하지만 xbox360 소유자들의 인터넷 리포트들은 불량률이 마소가 제시한 그것보다 훨씬 높다고 말한다.
In an effort to gain a more accurate picture of Xbox 360 failure rate, DailyTech decided to poll retail outlets that sell the Xbox 360 and with it the option to purchase an in-store extended warranty. Out of all Xbox 360 extended warranties sold, we wanted to know how many were claimed by consumers with defective consoles, thus giving us a more accurate failures percentage.
xbox360의 불량률에 관해 좀더 명확한 그림을 얻기 위하여, DailyTech는 xbox360를 팔며, 그에 따른 in-store 추가 워런티를 제공하는 소매점들의 여론조사를 실시하였다. 팔린 모든 추가 워런티들 중, 우리는 과연 얼마나 많은 소비자들이 불량 콘솔이라고 클레임을 하였는지 알아보길 원했다. 그리고 이건 더 정확한 불량률을 제공해 주었다.
After contacting several retailers from various regions in North America, the responses were unanimous: the Xbox 360 is the least reliable gaming console in recent history. Current EB Games or GameStop employees who offered information did so under strict anonymity, as it is against company policy to reveal such information to the public. Furthermore, our sources confirmed that EB Games revised its Canadian warranty policies during early 2007 for consoles solely due to the failure rate of the Xbox 360.
북미의 제각기 다른 지역의 여러 소매점들에 연락을 해본 결과, 대답은 만장일치였다. “ Xbox360은 최근 역사상 가장 신뢰할 수 없는 게임 콘솔이다.” 정보를 제공한 EBgames 또는 GameStop 직원들은 그런 정보를 대중에게 흘리는 것을 제한하는 회사 방침때문에, 모두 엄격한 익명아래 정보를 제공하였다.
EB Games held conference calls for its Canadian stores informing them of the new policy changes and revealing alarming failure rates of the Xbox 360. “The real numbers were between 30 to 33 percent,” said former EB Games employee Matthieu G., adding that failure rate was even greater for launch consoles. “We had 35 Xbox 360s at launch I know more than half of them broke within the first six months (red lights or making circles under the game discs). Two of them were dead on arrival.”
EBgames는 캐나다 지점들에게 새로운 방침 변화와 xbox360의 걱정스러운 불량률을 드러내는 컨퍼런스를 개최하였다. 전 EBgames 직원인 Matthieu G.는 이렇게 말하였다. “진짜 숫자는 30에서 33% 사이였습니다.” 또 그는 초기 런칭 콘솔들의 경우 불량들이 훨씬 높았다고 더했다. “우리는 35 xbox360를 초기 런칭때 가지고 있었습니다. 그중 반이 넘는 콘솔들이 6개월 내로 고장 (3 빨간불 또는 원형 기스)이 났으며, 2개는 애초부터 고장이었습니다. (DOA- 도착시 이미 사망.)
Interestingly, Microsoft has acknowledged that the initial batch of Xbox 360 consoles made during the launch window suffer from below average reliability. In response to an overwhelming defect rate of launch consoles, Microsoft agreed to repair all machines manufactured in 2005 free of charge, and issue a refund for those who already paid for repairs of launch units up until January 1, 2006.
흥미롭게도, 마이크로소프트는 xbox360의 초기 런치 물량이 평균이하의 신뢰도를 보인다는 것을 인정 하였다. 초반 런치 콘솔들의 압도적인 불량률에 따른 대답으로, 마이크로소프트는 2005년에 제조된 모든 콘솔들을 무상으로 수리해 주기로 동의 하였으며, 또한 2006년 1월 1일 까지 구입한 사람들중 이미 수리를 받은 사람들에 대해 수리비를 전액 돌려 주기로 하였다.
The three flashing red lights – commonly referred to in gaming communities as the “Red Ring of Death” – is a sign of an Xbox 360 hardware failure. The sign is apparently common enough that Microsoft has added an option to its 1-800-4MY-XBOX support line that names “three flashing red lights” specifically.
흔히 게임 커뮤니티에서 “죽음의 빨간 고리(RoD)”라고 알려저 있는 빨갛게 점멸하는 3개의 불은 xbox360의 하드웨어 고장을 알리는 사인이다. 이 사인은 분명 마이크로소프트가 1-800-4MY-XBOX 서포트 라인에 특별히 “3개의 점멸하는 빨간 불” 이라고 특별히 밝힐 정도로 흔하다.
As a result of the high failure rate of the Xbox 360, EB Games corporate nearly doubled the prices of its one-year, over-the-counter warranty. While the previous warranty would give a customer a brand new console in exchange for the broken one, the new policy now states that the customer will receive a refurbished console instead. The move was made because it was becoming too costly for the retailer to give the customer a brand-new machine, which still carries a store cost close to the MSRP. The price increase and policy change wasn’t exclusive to only the Xbox 360, however, as it also applies to all other Sony and Nintendo consoles sold.
xbox360의 높은 불량률에 대한 결과로, EBgames 회사는 1년 무상교체 워런티의 가격을 거의 2배로 올렸다. 또한 전의 워런티가 소비자의 고장난 콘솔을 새것으로 바꿔 주던 것에 비해, 이 새 방침은 소비자에게 대신 리퍼브리쉬된 (고쳐진) 다른 콘솔을 준다고 명시한다. 이러한 움직임은 MSRP(소비자가)에 근접하는 store가격(공장도가)을 가진 새로운 콘솔을 소비자에게 제공 하는것이 소매자들에게는 큰 가격적 부담이 되었기 때문에 행하여 졌다. 하지만 이러한 워런티의 가격 인상과 방침 변화는 xbox360 독점이 아니며, 소니와 닌텐도의 콘솔에도 같은 방침이 적용되고 있다.
The failure rate nearing a third of all Xbox 360 consoles was found at other retailers too. A Best Buy customer service department manager, who wished to remain unnamed, said that failure rates for the console were “between a quarter to a third” of all units sold.
Xbox360의 거의 1/3에 육박하는 불량률은 다른 소매상들 에서도 똑같이 찾아볼 수 있었다. 이름이 밝혀지길 바라지 않는 BestBuy 고객지원 매니저는 xbox360의 불량률이 팔린 모든 콘솔들의 1/4-1/3 정도 라고 밝혔다.
“We see a ton of [Xbox 360s] come back all the time. We strongly push our customers to buy our service plans no matter what they buy, but it is especially important for them with the Xbox 360,” said the manager. “It’s a lucky thing for us that Microsoft extended the factory warranty to one year, because we were having a hell of a time dealing with the launch units. Now we don’t have to deal with those broken [Xbox 360s] until their second year, for those who have purchased the two year plans.”
“우리는 일 톤 씩의 xbox360이 되돌아 오는것을 항상 봅니다. (주석- 물론 진짜 1톤이란 의미는 아니겠지만 느낌 전달을 위해 그대로 직역합니다.) 우리는 소비자가 무엇을 구매하든 우리의 서비스 플랜 (추가 워런티)를 구매하는것을 강하게 충고하지만, xbox360의 경우는 특별히 더욱 중요합니다.” 라고 매니저는 말했다. “마이크로소프트가 공장워런티를 1년으로 늘린것은 우리들로썬 정말 운이 좋은 일입니다 왜냐하면 초반 런칭 유닛들과 씨름하는데 지옥같은 시간을 가졌기 때문이죠. 지금 우리는 2년 추가 워런티를 구매한 소비자 들에 한하여 2년째가 될때까지 고장난 xbox360과 씨름하지 않아도 됩니다.”
In late 2006, Microsoft boosted the warranty of all Xbox 360 consoles to one year, up from 90-days previously. For gamers who are out of warranty, however, a replacement or repair will cost Xbox 360 customers $140.
2006년 후반, 마이크로소프트는 모든 xbox360 콘솔들의 워런티를 전의 90일에서 1년으로 올렸다. 그러나 워런티가 끝나버린 게이머 들은 교환 또는 수리비용 $140이 부과 될 것이다.
When compared against other systems, the Xbox 360 is failing at higher rates than its current competitors and predecessors. Former EB Games worker Matthieu G. said that the failure rates for all other consoles were not high enough for the retailer to consider revising its policies, and guesses that that most other console systems have a failure rate of less than one percent, including the PlayStation 3. Another EB Games manager, when asked if the store warranty was worth it, conceded that in the hundreds of Wii units sold at that location thus far, zero have come back as defective.
다른 시스템들과 비교할때, xbox360의 고장률은 현재 경쟁기종과 전 기종들에 비해 훨씬 높다. 전 EBgames 직원인 Matthieu G.는 다른 콘솔들의 불량률은 소매상들이 방침을 바꿀 정도로 높지 않다고 말하며, PS3를 포함한 거의 모든 콘솔 시스템들의 경우 1%미만의 불량률을 가지고 있다고 추측하였다. 또다른 EBgames 매니저는 가게에서 제공하는 추가 워런티가 과연 그만한 가치가 있느냐 라고 묻자, 그 지점에서 지금가지 팔린 수백대의 Wii들 중 불량으로 돌아온 기기는 전혀 없다고 시인하였다.
Despite the overwhelming evidence that the Xbox 360 is a relatively unreliable games machine, Microsoft officials refuse to comment on its failure rate. Peter Moore, VP of Microsoft’s entertainment division, said to the Mercury News, “I can’t comment on failure rates, because it’s just not something – it’s a moving target. What this consumer should worry about is the way that we’ve treated him. Y’know, things break, and if we’ve treated him well and fixed his problem, that’s something that we’re focused on right now. I’m not going to comment on individual failure rates because I’m shipping in 36 countries and it’s a complex business.”
이렇게 xbox360이 상대적으로 신뢰도가 떨어지는 게임기기라는 압도적인 증거들에도 불구하고, 마이크로소프트 관계자들은 그것의 불량률에 대해 코멘트하길 거부한다. 마이크로소프트 엔터테인먼트 디비전의 부회장인 Peter Moore은 the Mercury News에게 이렇게 말하였다. “전 불량률에 대해서 코멘트 할 수 없습니다. 왜냐면 그건 ‘무언가’가 아니기 때문이죠. 그건 움직이는 타겟과도 같습니다. 소비자가 걱정해야 할것은 우리가 그를 어떻게 대우하냐 입니다. 아시겠지만, 물건들은 부서집니다, 그리고 만약 우리가 그를 잘 대우하고 그의 문제를 고쳐준다면, 그것이 바로 현재 우리가 중점을 두고 있는 부분입니다. 전 개별적인 불량률에 대해선 코멘트하지 않을 것입니다. 왜냐면 xbox360은 36개의 나라로 배송되고 있으며 또한 복잡한 비지니스이기 때문이지요.”
Similar questions regarding the Xbox 360 hardware met with the man responsible for the design of the console, Todd Holmdahl. He too sidestepped the issue with the Mercury News, saying, “I would say we don’t have a high defect rate. The vast majority of people are really excited about their product, and that we are targeting profitability for next year.”
콘솔의 디자인을 책임진 Todd Holmdahl 역시 xbox360 하드웨어에 관한 비슷한 질문을 받았다. 그역시 the Mercury News가 지적한 이슈에 대해 한발 옆으로 비켜서는 (책임을 회피하는) 모습을 보였다. “전 우리가 높은 불량률을 가지지 않았다고 말하겠습니다. 대부분의 많은 사람들은 제품과 우리가 내년 이문을 목표로 하고 있다는 것에 대해 들떠 있습니다.
Asked differently about whether or not the Xbox 360 falls into the ‘normal’ three to five percent return rate, Holmdahl said, “We don’t disclose the actual number,” and “We don’t comment on that.”
다르게 xbox360이 과연 ‘정상적인’ 3-5%의 반품률 사이에 있는지 묻자, Holmdahl은 말했다. “우리는 실제 숫자를 발표하지 않습니다. 우린 그것에 대해 코멘트 하지 않습니다.”
No piece of technology, no matter how well designed, should be expected to completely free of failure. The key metric is whether or not a product falls within industry standards of acceptable failure rates – and from findings based off retailer-supported warranty returns, the actual rate of failures could be six to ten times greater than what Microsoft is letting on.
얼마나 디자인이 잘 되었든간에, 어떤 기술집약적 제품들도 불량에서의 완벽한 자유를 기대할 수는 없다. 중요한 것은 과연 제품이 ‘받아들일 수 있는 불량률’인 업계 기준내에 떨어지는가 이다. 하지만 소매점의 자체 워런티 반품률에 기초한 발견들에 의하면, 실제 불량률은 마이크로소프트가 말하는 것보다 6배에서 10배 까지 높을수 있다는 결론이다.
Regardless of what the actual failure rate is, there is consumer perception that the Xbox 360 is a less reliable machine than its competitors. That fact alone should encourage Microsoft to do more than just avoid all comments on failures and only preach on the wonderful experience of its consumer base.
실제 불량률이 얼마가 되었든 간에, xbox360의 신뢰도는 다른 경쟁기종에 비해 떨어진다는 소비자들의 인식은 존재한다. 이 사실 하나 만으로도 마이크로소프트는 단지 불량에 대한 코멘트를 회피하고, 소비자들의 훌륭한 경험에 대해 설교하는 것 보다는 분명 뭔가를 더 해야할 것이다.
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단순한 추측성 기사는 아닌것 같습니다. 소매점에서 제공하는 추가 워런티를 구매한 사람들중 얼마나 불량으로 반품이 되었나 직접 조사를 해본 것 같네요. 개인적으론 마소의 3-5% 발언보다 더 신뢰가 갑니다.
출처 : DailyTech
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Retailers Estimate Xbox 360 Failure Rate High as 33 Percent
소매상들은 xbox360의 불량률이 33%에 육박할 것이라 예상한다.
Marcus Yam - July 2, 2007
Marcus Yam – 2007년 7월 2일
Nearly one in every three Xbox 360 consoles fail, according to retailer reports
소매상들의 보고에 따르면, xbox 360가 거의 3대중 1대 꼴로 고장이 난다고 한다.
By several metrics, the Xbox 360 is the most successful console so far of this generation. Despite the startling pace of the Wii, the Xbox 360 still has the most consoles sold worldwide and the longest list of games and exclusives. For a gamer looking for online-enabled high-definition gaming today, the Xbox 360 appears to satisfy those needs.
여러 통계에 따르면, xbox360는 지금까지 차세대 콘솔들 중에서 가장 성공적인 콘솔이다. Wii가 현재 놀라운 페이스를 보이고 있음에도 불구하고, Xbox360는 여전히 전 세계적으로 가장많이 팔린 (차세대)콘솔이며 가장 긴 게임들과 독점 게임 리스트를 가지고 있다. 따라서 오늘날의 온라인 지원이 되는 HD 게임 경험을 원하는 게이머에게는 xbox 360는 그런 요구를 만족시키는듯 보인다.
One often overlooked factor when considering a console purchase is reliability, an area that is becoming apparent where the Xbox 360 falls short. Anecdotal evidence is heavily pointing to Microsoft’s latest console as being significantly more prone to failure than what consumers are accustomed to.
게임 콘솔을 구입할때 흔히 간과되는 요소가 바로 현재 xbox360의 문제가 점점 명확해 지고 있는 부분인 “안정성”이다. 이런저런 이야기들이나 일화로써 들려오는 증거들은 마이크로소프트의 최신 콘솔이 지금까지 소비자들이 익숙해져있던 것보다 더 심각한 불량을 보이고 있다고 지적한다.
Microsoft has said before that its Xbox 360 failure rate falls within three to five percent, what it believes to be well within industry standards. Internet reports from Xbox 360 owners, however, suggest that the failure rate is much higher than that.
마이크로소프트는 전에 자사의 xbox360의 불량률이 충분히 업계기준인 3-5% 사이에 있다고 말하였다. 하지만 xbox360 소유자들의 인터넷 리포트들은 불량률이 마소가 제시한 그것보다 훨씬 높다고 말한다.
In an effort to gain a more accurate picture of Xbox 360 failure rate, DailyTech decided to poll retail outlets that sell the Xbox 360 and with it the option to purchase an in-store extended warranty. Out of all Xbox 360 extended warranties sold, we wanted to know how many were claimed by consumers with defective consoles, thus giving us a more accurate failures percentage.
xbox360의 불량률에 관해 좀더 명확한 그림을 얻기 위하여, DailyTech는 xbox360를 팔며, 그에 따른 in-store 추가 워런티를 제공하는 소매점들의 여론조사를 실시하였다. 팔린 모든 추가 워런티들 중, 우리는 과연 얼마나 많은 소비자들이 불량 콘솔이라고 클레임을 하였는지 알아보길 원했다. 그리고 이건 더 정확한 불량률을 제공해 주었다.
After contacting several retailers from various regions in North America, the responses were unanimous: the Xbox 360 is the least reliable gaming console in recent history. Current EB Games or GameStop employees who offered information did so under strict anonymity, as it is against company policy to reveal such information to the public. Furthermore, our sources confirmed that EB Games revised its Canadian warranty policies during early 2007 for consoles solely due to the failure rate of the Xbox 360.
북미의 제각기 다른 지역의 여러 소매점들에 연락을 해본 결과, 대답은 만장일치였다. “ Xbox360은 최근 역사상 가장 신뢰할 수 없는 게임 콘솔이다.” 정보를 제공한 EBgames 또는 GameStop 직원들은 그런 정보를 대중에게 흘리는 것을 제한하는 회사 방침때문에, 모두 엄격한 익명아래 정보를 제공하였다.
EB Games held conference calls for its Canadian stores informing them of the new policy changes and revealing alarming failure rates of the Xbox 360. “The real numbers were between 30 to 33 percent,” said former EB Games employee Matthieu G., adding that failure rate was even greater for launch consoles. “We had 35 Xbox 360s at launch I know more than half of them broke within the first six months (red lights or making circles under the game discs). Two of them were dead on arrival.”
EBgames는 캐나다 지점들에게 새로운 방침 변화와 xbox360의 걱정스러운 불량률을 드러내는 컨퍼런스를 개최하였다. 전 EBgames 직원인 Matthieu G.는 이렇게 말하였다. “진짜 숫자는 30에서 33% 사이였습니다.” 또 그는 초기 런칭 콘솔들의 경우 불량들이 훨씬 높았다고 더했다. “우리는 35 xbox360를 초기 런칭때 가지고 있었습니다. 그중 반이 넘는 콘솔들이 6개월 내로 고장 (3 빨간불 또는 원형 기스)이 났으며, 2개는 애초부터 고장이었습니다. (DOA- 도착시 이미 사망.)
Interestingly, Microsoft has acknowledged that the initial batch of Xbox 360 consoles made during the launch window suffer from below average reliability. In response to an overwhelming defect rate of launch consoles, Microsoft agreed to repair all machines manufactured in 2005 free of charge, and issue a refund for those who already paid for repairs of launch units up until January 1, 2006.
흥미롭게도, 마이크로소프트는 xbox360의 초기 런치 물량이 평균이하의 신뢰도를 보인다는 것을 인정 하였다. 초반 런치 콘솔들의 압도적인 불량률에 따른 대답으로, 마이크로소프트는 2005년에 제조된 모든 콘솔들을 무상으로 수리해 주기로 동의 하였으며, 또한 2006년 1월 1일 까지 구입한 사람들중 이미 수리를 받은 사람들에 대해 수리비를 전액 돌려 주기로 하였다.
The three flashing red lights – commonly referred to in gaming communities as the “Red Ring of Death” – is a sign of an Xbox 360 hardware failure. The sign is apparently common enough that Microsoft has added an option to its 1-800-4MY-XBOX support line that names “three flashing red lights” specifically.
흔히 게임 커뮤니티에서 “죽음의 빨간 고리(RoD)”라고 알려저 있는 빨갛게 점멸하는 3개의 불은 xbox360의 하드웨어 고장을 알리는 사인이다. 이 사인은 분명 마이크로소프트가 1-800-4MY-XBOX 서포트 라인에 특별히 “3개의 점멸하는 빨간 불” 이라고 특별히 밝힐 정도로 흔하다.
As a result of the high failure rate of the Xbox 360, EB Games corporate nearly doubled the prices of its one-year, over-the-counter warranty. While the previous warranty would give a customer a brand new console in exchange for the broken one, the new policy now states that the customer will receive a refurbished console instead. The move was made because it was becoming too costly for the retailer to give the customer a brand-new machine, which still carries a store cost close to the MSRP. The price increase and policy change wasn’t exclusive to only the Xbox 360, however, as it also applies to all other Sony and Nintendo consoles sold.
xbox360의 높은 불량률에 대한 결과로, EBgames 회사는 1년 무상교체 워런티의 가격을 거의 2배로 올렸다. 또한 전의 워런티가 소비자의 고장난 콘솔을 새것으로 바꿔 주던 것에 비해, 이 새 방침은 소비자에게 대신 리퍼브리쉬된 (고쳐진) 다른 콘솔을 준다고 명시한다. 이러한 움직임은 MSRP(소비자가)에 근접하는 store가격(공장도가)을 가진 새로운 콘솔을 소비자에게 제공 하는것이 소매자들에게는 큰 가격적 부담이 되었기 때문에 행하여 졌다. 하지만 이러한 워런티의 가격 인상과 방침 변화는 xbox360 독점이 아니며, 소니와 닌텐도의 콘솔에도 같은 방침이 적용되고 있다.
The failure rate nearing a third of all Xbox 360 consoles was found at other retailers too. A Best Buy customer service department manager, who wished to remain unnamed, said that failure rates for the console were “between a quarter to a third” of all units sold.
Xbox360의 거의 1/3에 육박하는 불량률은 다른 소매상들 에서도 똑같이 찾아볼 수 있었다. 이름이 밝혀지길 바라지 않는 BestBuy 고객지원 매니저는 xbox360의 불량률이 팔린 모든 콘솔들의 1/4-1/3 정도 라고 밝혔다.
“We see a ton of [Xbox 360s] come back all the time. We strongly push our customers to buy our service plans no matter what they buy, but it is especially important for them with the Xbox 360,” said the manager. “It’s a lucky thing for us that Microsoft extended the factory warranty to one year, because we were having a hell of a time dealing with the launch units. Now we don’t have to deal with those broken [Xbox 360s] until their second year, for those who have purchased the two year plans.”
“우리는 일 톤 씩의 xbox360이 되돌아 오는것을 항상 봅니다. (주석- 물론 진짜 1톤이란 의미는 아니겠지만 느낌 전달을 위해 그대로 직역합니다.) 우리는 소비자가 무엇을 구매하든 우리의 서비스 플랜 (추가 워런티)를 구매하는것을 강하게 충고하지만, xbox360의 경우는 특별히 더욱 중요합니다.” 라고 매니저는 말했다. “마이크로소프트가 공장워런티를 1년으로 늘린것은 우리들로썬 정말 운이 좋은 일입니다 왜냐하면 초반 런칭 유닛들과 씨름하는데 지옥같은 시간을 가졌기 때문이죠. 지금 우리는 2년 추가 워런티를 구매한 소비자 들에 한하여 2년째가 될때까지 고장난 xbox360과 씨름하지 않아도 됩니다.”
In late 2006, Microsoft boosted the warranty of all Xbox 360 consoles to one year, up from 90-days previously. For gamers who are out of warranty, however, a replacement or repair will cost Xbox 360 customers $140.
2006년 후반, 마이크로소프트는 모든 xbox360 콘솔들의 워런티를 전의 90일에서 1년으로 올렸다. 그러나 워런티가 끝나버린 게이머 들은 교환 또는 수리비용 $140이 부과 될 것이다.
When compared against other systems, the Xbox 360 is failing at higher rates than its current competitors and predecessors. Former EB Games worker Matthieu G. said that the failure rates for all other consoles were not high enough for the retailer to consider revising its policies, and guesses that that most other console systems have a failure rate of less than one percent, including the PlayStation 3. Another EB Games manager, when asked if the store warranty was worth it, conceded that in the hundreds of Wii units sold at that location thus far, zero have come back as defective.
다른 시스템들과 비교할때, xbox360의 고장률은 현재 경쟁기종과 전 기종들에 비해 훨씬 높다. 전 EBgames 직원인 Matthieu G.는 다른 콘솔들의 불량률은 소매상들이 방침을 바꿀 정도로 높지 않다고 말하며, PS3를 포함한 거의 모든 콘솔 시스템들의 경우 1%미만의 불량률을 가지고 있다고 추측하였다. 또다른 EBgames 매니저는 가게에서 제공하는 추가 워런티가 과연 그만한 가치가 있느냐 라고 묻자, 그 지점에서 지금가지 팔린 수백대의 Wii들 중 불량으로 돌아온 기기는 전혀 없다고 시인하였다.
Despite the overwhelming evidence that the Xbox 360 is a relatively unreliable games machine, Microsoft officials refuse to comment on its failure rate. Peter Moore, VP of Microsoft’s entertainment division, said to the Mercury News, “I can’t comment on failure rates, because it’s just not something – it’s a moving target. What this consumer should worry about is the way that we’ve treated him. Y’know, things break, and if we’ve treated him well and fixed his problem, that’s something that we’re focused on right now. I’m not going to comment on individual failure rates because I’m shipping in 36 countries and it’s a complex business.”
이렇게 xbox360이 상대적으로 신뢰도가 떨어지는 게임기기라는 압도적인 증거들에도 불구하고, 마이크로소프트 관계자들은 그것의 불량률에 대해 코멘트하길 거부한다. 마이크로소프트 엔터테인먼트 디비전의 부회장인 Peter Moore은 the Mercury News에게 이렇게 말하였다. “전 불량률에 대해서 코멘트 할 수 없습니다. 왜냐면 그건 ‘무언가’가 아니기 때문이죠. 그건 움직이는 타겟과도 같습니다. 소비자가 걱정해야 할것은 우리가 그를 어떻게 대우하냐 입니다. 아시겠지만, 물건들은 부서집니다, 그리고 만약 우리가 그를 잘 대우하고 그의 문제를 고쳐준다면, 그것이 바로 현재 우리가 중점을 두고 있는 부분입니다. 전 개별적인 불량률에 대해선 코멘트하지 않을 것입니다. 왜냐면 xbox360은 36개의 나라로 배송되고 있으며 또한 복잡한 비지니스이기 때문이지요.”
Similar questions regarding the Xbox 360 hardware met with the man responsible for the design of the console, Todd Holmdahl. He too sidestepped the issue with the Mercury News, saying, “I would say we don’t have a high defect rate. The vast majority of people are really excited about their product, and that we are targeting profitability for next year.”
콘솔의 디자인을 책임진 Todd Holmdahl 역시 xbox360 하드웨어에 관한 비슷한 질문을 받았다. 그역시 the Mercury News가 지적한 이슈에 대해 한발 옆으로 비켜서는 (책임을 회피하는) 모습을 보였다. “전 우리가 높은 불량률을 가지지 않았다고 말하겠습니다. 대부분의 많은 사람들은 제품과 우리가 내년 이문을 목표로 하고 있다는 것에 대해 들떠 있습니다.
Asked differently about whether or not the Xbox 360 falls into the ‘normal’ three to five percent return rate, Holmdahl said, “We don’t disclose the actual number,” and “We don’t comment on that.”
다르게 xbox360이 과연 ‘정상적인’ 3-5%의 반품률 사이에 있는지 묻자, Holmdahl은 말했다. “우리는 실제 숫자를 발표하지 않습니다. 우린 그것에 대해 코멘트 하지 않습니다.”
No piece of technology, no matter how well designed, should be expected to completely free of failure. The key metric is whether or not a product falls within industry standards of acceptable failure rates – and from findings based off retailer-supported warranty returns, the actual rate of failures could be six to ten times greater than what Microsoft is letting on.
얼마나 디자인이 잘 되었든간에, 어떤 기술집약적 제품들도 불량에서의 완벽한 자유를 기대할 수는 없다. 중요한 것은 과연 제품이 ‘받아들일 수 있는 불량률’인 업계 기준내에 떨어지는가 이다. 하지만 소매점의 자체 워런티 반품률에 기초한 발견들에 의하면, 실제 불량률은 마이크로소프트가 말하는 것보다 6배에서 10배 까지 높을수 있다는 결론이다.
Regardless of what the actual failure rate is, there is consumer perception that the Xbox 360 is a less reliable machine than its competitors. That fact alone should encourage Microsoft to do more than just avoid all comments on failures and only preach on the wonderful experience of its consumer base.
실제 불량률이 얼마가 되었든 간에, xbox360의 신뢰도는 다른 경쟁기종에 비해 떨어진다는 소비자들의 인식은 존재한다. 이 사실 하나 만으로도 마이크로소프트는 단지 불량에 대한 코멘트를 회피하고, 소비자들의 훌륭한 경험에 대해 설교하는 것 보다는 분명 뭔가를 더 해야할 것이다.
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단순한 추측성 기사는 아닌것 같습니다. 소매점에서 제공하는 추가 워런티를 구매한 사람들중 얼마나 불량으로 반품이 되었나 직접 조사를 해본 것 같네요. 개인적으론 마소의 3-5% 발언보다 더 신뢰가 갑니다.
출처 : DailyTech
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