General
- The formed Goo, Repair Subroutine Upgrade, and Sentinel Repair Upgrade regeneration effects now only activate when the units and structures are not actively taking or dealing damage.
- 구우, 서브루틴 수리 업그레이드, 그리고 센티널 수리 업그레이드 회복 효과는 해당 유닛들과 건물들이 공격을 받지 않을 때 발동한다.
- Targeting priorities have been re-factored to prioritize units over structures in most cases.
- 대부분 건물보다 유닛을 우선대상으로 선정한다.
Beta Faction
Air Canister Upgrade 대공 사격 업그레이드
- Range down from 450 to 350
- 사거리 450->350 감소
Stalker 스토커
- Health up from 100 to 110
- 체력 100->110 증가
- Damage down from 11 to 9
- 공격력 11->9 감소
- Movement speed down from 120 to 115
- 이동속도 120->115 감소
Stealth Sniper Upgrade 스텔스 저격 업그레이드
- Range down from 500 to 425
- 사정거리 500->425 감소
- Stealth is now always active outside of combat and will reapply 8 seconds after combat ends.
- 스텔스 발동은 비전투 8초 유지 시 발동
Predator 프레데터
- Health up from 130 to 140
- 체력 130->140 증가
Hailstorm 헤일스톰
- Damage down from 25 to 20
- 공격력 25->20 감소
- Range up from 750 to 800
- 사정거리 750->800 증가
- Armor penetration down from 3 to 0
- 아머 관통 3->0 감소
- AoE radius down from 150 to 125
- 광역공격 범위 150->125 감소
Guardian 가디언
- Rate of fire down from 1.75 to 1.5
- 발사속도 1.75->1.5 감소
- Range down from 650 to 550
- 사정거리 650->550 감소
- Long-Range Ballistics Upgrade range down from 1200 to 900
- 장거리 탄도 업그레이드 사정거리 1200->900 감소
- Long-Range Ballistics Upgrade damage down from 35 to 25
- 장거리 탄도 업그레이드 공격력 35->25 감소
Cloudburst 클라우드버스트
- Damage down from 40 to 24
- 공격력 40->24 감소
Stratus 스트라투스
- Health down from 100 to 75
- 체력 100-> 75 감소
Warbird 워버드
- Rate of fire up from 0.5 to 1
- 발사속도 0.5->1 증가
- Ammo up from 4 to 5
- 탄환 수 4->5 증가
- Cost up from 270 to 315
- 가격 270->315 증가
Nimbus 님버스
- Ammo up from 2 to 3
- 탄환 수 2->3 증가
- Damage down from 75 to 50
- 공격력 75->50 감소
- Nimbus Napalm Upgrade now lasts 5 seconds down from 5.5
- 소이탄 업그레이드 지속효과 5.5->5 감소
- Nimbus Napalm Upgrade AoE radius down from 250 to 200
- 소이탄 업그레이드 광역범위 250->200 감소
Avalanche 아발란치
- Shot timings have been shifted to have a smaller cast time and a longer cooldown. Rate of fire remains the same.
- 발사 시간은 증가 했지만 쿨다운은 감소 했음. 발사 속도는 기존과 동일.
- Cost down from 675 to 600
- 가격 675->600 감소
Hand of Ruk 핸드 오브 루크
- Range down from 2000 to 1500
- 사정거리 2000->1500 감소
Wall 장벽
- Armor down from 3 to 0
- 아머 3->0 감소
- Build time up from 25 to 30
- 건설 시간 25->30 증가
- Pillar cost up from 50 to 90
- 기둥 가격 50->90 증가
- Pillar health down from 1250 to 1000
- 기둥 체력 1250-> 1000 감소
- Straight cost up from 50 to 90
- 벽 가격 50->90 증가
Small Power Hub 소형 허브
- Health up from 300 to 400
- 체력 300->400 증가
Medium Power Hub 중형 허브
- Build time down from 50 to 45
- 건설 시간 50->45 감소
Large Power Hub 대형 허브
- Health down from 900 to 800
- 체력 900->800 감소
Repair Pad 정비창
- Heals for 15 every 2 sec up from 20 every 5 sec
- 회복 5초당 15-> 5초당 20 증가
- Build time down from 50 to 30
- 건설 시간 50->30 감소
- Cost down from 500 to 300
- 가격 500->300 감소
- Health down from 1500 to 1000
- 체력 1500->1000 감소
Hanger 견납고
- Rearms aircraft 1 ammo every sec up from 1 ammo every 2 sec
- 비행 유닛 탄환 충전 초당 1-> 2초당 1 증가
- Build time up from 30 to 35
- 건설 시간 30->35 증가
- Cost up from 240 to 245
- 가격 240->245 증가
Extractor 추출기
- Health down from 1000 to 750
- 체력 1000->750 증가
Harvester 하베스터
- Health up from 80 to 120
- 체력 80->120 증가
- Movement speed up from 100 to 125
- 이동속도 100->125 증가
Refinery 정제소
- Creates Harvesters every 20 sec up from 15
- 하베스터 생산 15->20초 증가
"No-Build" Influence Radius "건설 불가" 영향 범위
- Small Hub radius increased from 400 to 600
- 소형 허브 범위 400->600
- Medium Hub radius increased from 400 to 600
- 중형 허브 범위 400->600
- Large Hub radius increased from 500 to 600
- 대형 허브 범위 500->600
- Headquarter radius increased from 800 to 1000
- 본부 범위 800->1000
Goo Faction
Drover 드로버
- Range down from 250 to 200
- 사정거리 250->200 감소
Strider 스트라이더
- Health down from 125 to 115
- 체력 125->115 감소
- Rate of fire down from 1.25 to 1
- 발사 속도 1.25->1 감소
Tempest 템페스트
- Damage down from 25 to 18
- 공격력 25->18 감소
Small Protean 소형 프로티언
- Health up from 150 to 160
- 체력 150->160 증가
Small and Large Protean 소형과 대형 프로티언
- Slow enemies by 50% down from 90%
- 적군 슬로우 90%->50% 감소
Crescent 크레센트
- Damage down from 10 to 6
- 공격력 10->6 감소
- Range down from 1500 to 1000
- 사정거리 1500->1000 감소
- Projectile speed up from 150 to 200
- 발사체 속도 150->200 증가
- Projectile Endurance Upgrade AoE radius down from 100 to 75
- 발사체 내구도 업그레이드 광역공격 범위 100->75 감소
- Projectile Endurance damage down from 5 to 2
- 발사체 내구도 업그레이드 공격력 5->2 감소
- Projectile Endurance range down from 1500 to 1000
- 발사체 내구도 업그레이드 사정거리 1500->1000 감소
Destructor 디스트럭터
- Rate of fire down from 1.75 to 1.5
- 발사 속도 1.75->1.5 감소
- Damage down from 42 to 36
- 데미지 42->36 감소
- Health down from 155 to 150
- 체력 155->150 감소
- Movement speed down from 120 to 105
- 이동속도 120->105 감소
- Target damage and splash damage have been separated. Splash damage down from 42 to 15 but target damage remains the same.
- 대상공격과 스플레쉬 공격이 분리. 스플레쉬 공격력 42->15 하지만 대상공격은 그대로 유지.
Purger 퍼저
- Range up from 800 to 1000
- 사정거리 800->1000 증가
- Damage down from 400 to 300
- 데미지 400->300 감소
Catalyst Vents 카탈리스트 값
- Grant 160 health per pickup to the Mother Goo and Proto-Purger up from 85
- 마더구와 프로토 퍼저 받을 때 마다 체력 85->160 증가
Mother Goo 모체 구
- Stealth detection range down from 800 to 400
- 스텔스 감지 거리 800->400 감소
- Armor penetration down from 10 to 0
- 아머 관통 10->0 감소
- Max health has increased from 1300 to 1600
- 최대 체력 1300->1600 증가
- Health per size has increased from 200 to 320
- 체력당 크기 200->320 증가
- Catalyst digestion health per second up from 5 to 8
- 카탈리스트 소화 체력 초당 5->8증가
- First size max health down from 500 to 320
- 처음 크기 최대 체력 500->320 감소
- Initial Mother Goo starting health down from 400 to 240
- 처음 모체 구 시작체력 400->240 감소
Proto-Purger
- Starting health down from 2000 to 200 to maintain build time from Catalyst Vent change.
- 프로토 퍼저 시작 체력 2000->200 감소 카탈리스트 값의 변화로 빌드 타임은 동일.
Human Faction
Trident 트라이던트
- Health up from 115 to 140
- 체력 115->140 증가
- Damage down from 8 to 7
- 공격력 8->7 감소
- Build time up from 20 to 25
- 빌드 시간 20->25 증가
- Cost up from 100 to 125
- 가격 100->125 증가
Revolver 리볼버
- Damage down from 6 to 5
- 공격력 6->5 감소
- Health down from 100 to 95
- 체력 100->95 감소
Dagger 대거
- Armor down from 3 to 0
- 아머 3->0 감소
- Range up from 350 to 375
- 사정거리 350->375 증가
- Damage down from 3 to 2
- 공격력 3->2 감소
- Health up from 75 to 90
- 체력 75->90 증가
Gladius 글라디우스
- Range up from 350 to 400
- 사정거리 350->400 감소
- Movement speed down from 95 to 90
- 이동속도 95->90 감소
Howitzer 하위처
- Cost down from 440 to 385
- 가격 440->385 감소
- Damage down from 30 to 23
- 공격력 30->23 감소
- Range up from 800 to 900
- 사정거리 800->900 증가
- Armor penetration down from 3 to 0
- 아머 관통 3->0 감소
- AoE radius down from 150 to 100
- 광역공격 범위 150->100 감소
- Mine (default) no longer has stealth
- 마인 (일반) 스텔스 제거
- Mine duration down from 12 to 3 sec
- 마인 지속 12->3초 감소
- Proximity Mine Radar Upgrade mine duration down from 18 to 9 sec
- 근접 폭발 지뢰 레이더 업그레이드 마인 지속 18->9초 감소
Longbow 롱보우
- Movement speed down from 130 to 110
- 이동속도 130->110 감소
- Damage down from 7 to 4
- 공격력 7->4 감소
Lancer 랜서
- Damage level one DPS down from 50 to 10
- 공격력 1레벨 DPS 50->10 감소
- Damage level two DPS down from 60 to 40
- 공격력 2레벨 DPS 60->40 감소
- Damage levels one and two now last 3 seconds up from 2
- 공격력 레벨 1에서 2로 가는데 2->3초 증가
Scimitar 시미터
- Damage down from 125 to 60
- 공격력 125->60 감소
- Ammo up from 1 to 2
- 탄환수 1->2 증가
- Rate of fire up from 1 to 2
- 발사 속도 1->2 증가
- Cost up from 300 to 350
- 가격 300->350 증가
Mine Drop Upgrade 지뢰 투하 업그레이드
- Armor penetration down from 3 to 0
- 아머 관통 3->0 감소
- Mine no longer has stealth
- 마인 스텔스 제거
- Mine duration down from 10 to 6
- 마인 지속 10->6 감소
Monitor 모니터
- Health up from 75 to 100
- 체력 75->100 증가
- Movement speed down from 275 to 250
- 이동속도 275->250 감소
- Vision up from 1000 to 1200
- 시야거리 1000->1200 증가
- Cost up from 75 to 105
- 가격 75->105 증가
- Build time up from 25 to 35
- 생산 시간 25->35 증가
Scythe 사이드
- Movement speed down from 400 to 375
- 이동속도 400->375 감소
- Armor penetration down from 6 to 0
- 아머 관통 6->0 감소
- AoE radius down from 75 to 50
- 광역공격 범위 75->50 감소
- Damage up from 13 to 20
- 공격력 13->20 증가
- Rate of fire up from 0.5 to 1.25
- 발사 속도 0.5->1.25 증가
Aircraft Repair Upgrade 비행 유닛 수리 업그레이드
- Repairs 8% every sec up from 5% every sec
- 수리 초당 5%->초당 8% 증가
Alpha 알파
- Movement speed up from 50 to 75
- 이동속도 50->75 증가
- Explosion interval health threshold down from 500 health to 300 health
- 폭발 발동 체력 500체력->300체력 감소
Repair Subroutine Upgrade 서브루틴 수리 업그레이드
- Repairs 10% every 5 sec up from 5% every 5 sec
- 수리 5초당 5%->5초당 10% 증가
Air Pad 착륙장
- Cost up from 60 to 80
- 가격 60->80
- Build time up from 15 to 20
- 건설 시간 15->20 증가
- Rearms aircraft 1 ammo every sec up from 1 ammo every 2 sec
- 비행 유닛 탄환 충전 초당 1->2초당 1로 증가
Conduit 도관
- Health up from 250 to 300
- 체력 250->300 증가
Teleporter 텔레포터
- Build time up from 75 to 120
- 건설 시간 75->120 증가
- Cost up from 750 to 1200
- 가격 750->1200 증가
- Cooldown up from 150 to 180
- 쿨다운 150->180 증가
- Now has a visible 5 second charge up telegraph and an audio queue before activation
- 활성화시 5초의 대기시간동안 사운드와 시각효과를 줍니다.
Wall 장벽
- Armor down from 6 to 0
- 아머 6->0 감소
- Build time up from 30 to 40
- 건설 시간 30->40 증가
- Pillar cost up from 30 to 80
- 기둥 가격 30->80 증가
- Pillar health down from 1000 to 750
- 기둥 체력 1000->750 감소
- Straight cost up from 30 to 80
- 벽 가격 30->80 증가
- Regeneration up from 15/sec to 25/sec
- 재생 초당 15->초당 25 증가
Human Sentinels 휴먼 센티널
- Now have a population of 1
- 인구수 1 생김
- Take 10 seconds to teleport up from 5
- 텔레포트 이동시 5->10초 증가
Artillery Sentinel 곡사포 센티널
- Range down from 1750 to 1000
- 사정거리 1750->1000 증가
- Damage up from 15 to 20
- 공격력 15->20 증가
- Health up from 250 to 300
- 체력 250->300 증가
- Armor down from 6 to 3
- 아머 6->3 감소
Anti-Heavy Sentinel 대중갑 센티널
- Armor down from 6 to 3
- 아머 6->3 감소
Anti-Air Sentinel 대공 센티널
- Damage down from 8 to 4
- 공격력 8->4 감소
- Armor down from 6 to 3
- 아머 6->3 감소
Extractor 추출기
- Health down from 1000 to 750
- 체력 1000->750 감소
Harvester 하베스터
- Movement speed down from 130 to 125
- 이동속도 130->125 감소
Refinery 정제소
- Creates Harvesters every 10 sec up from 7.5
- 하베스터 생산 7.5->10 증가
"No-Build" Influence Radius "건설 불가" 영향 범위
- Core radius increased from 800 to 1000
- 코어 범위 800->1000 증가