1) Ambushes for Sawmill Map: All Fiends now have ambushes in the new Sawmill map! The Strangler and Giant were given two ambushes, and The Slasher and Spider have… more. Additionally, The Slasher’s ambush is completely different than his School Map ambushes, so keep your eyes peeled!
1) Sawmill 맵에서 매복 지형 추가 : 이제 쏘우밀맵에서 모든 악귀들의 매복 포인트가 만들어졌습니다.
스트랭글러와 자이언트는 두개의 매복포인트, 스파이더와 슬래셔는.. 더 많이 추가되었습니다.
또 학교 맵과는 다른 슬래셔의 매복공격이 추가되었으니, 항상 예의 주시하세요!
2) Escape Vents for Sawmill Map: Classmates can now more easily evade the Fiend, especially when alone, in the Sawmill map thanks to the addition of escape vents! There are now 8 escape vents throughout the map, 2 in the sawmill area, 2 in the cave area, and 4 in the barn area.
2) Sawmill 맵에서 탈출용 환풍구 추가 : 이제 생존자들은 쏘우밀 맵에서 혼자남았을때, 악귀의 공격을 더욱 쉽게 피할 수 있게 되었습니다, 탈출용 환풍구의 추가에 항상 감사하십시오!
재재소 구역에 한쌍, 동굴 지역에서 한쌍, 그리고 헛간 구역에 두쌍 총 4쌍의 탈출용 환풍구가 쏘우밀맵에 추가됩니다.
3) Optimization: We’ve done another pass of optimization to help improve performance and reduce drops in FPS. We concentrated on The Sawmill Map, especially in the cave area. We’ll be continuing to see what other improvements can be made without sacrificing quality of experience.
3) 최적화 : 프레임 드랍을 방지하고, 성능을 향상시키기 위한 또 다른 최적화를 진행하였습니다.
이번엔 특히 쏘우밀 맵의, 동굴 구역에서의 최적화에 집중했어요.
계속해서 게임의 퀄리티를 희생시키지 않으면서 또 다른 향상 방향을 찾기위해 노력하겠습니다.
4) “Mercy” mechanic: We’ve added a “mercy” mechanic to the Legendary Skins, which will ensure no one suffers from bad RNG luck. The new system raises the chances of getting a Legendary skin for every complete match played until it reaches 100%. This will make sure that everyone, regardless of luck, will get a steady stream of Legendaries as long as they continue to engage with the title and complete full matches.
4) Mercy 기능 : 전설스킨이 나오지 않아 언럭키함에 고통받는 사람들을 위하여, 자비 기능을 추가하였습니다.
매판 매치를 완료할때마다 전설스킨을 얻을 확률이 최대 100%까지 점차적으로 상승합니다.
5) Hitbox Optimizations: We’ve reworked the hitboxes for both Classmates and Fiends to improve hit registration, fix inconsistencies with crouching and sequences, make the Giant Grab more reliable, and improve the overall “gameplay feel” of combat. We will continue to see what other improvements can be made so everyone feels the game is “fair.”
5) 히트박스 최적화 : 생존자,악귀 양쪽의 히트박스를 수정하였고 앉아있는 생존자의 히트박스를 일치화 시켰습니다.
자이언트의 그랩이 좀 더 정확해지고, 전투 전반의 게임플레이가 매끄럽게 진행 될 수 있도록 향상시켰습니다.
모든사람이 "공평하다"라고 느낄 수 있도록 계속해서 관찰하고, 향상시키겠습니다.
6) Balancing Polish: We’ve been monitoring the community and made a few small changes to balance to make the Fiends slightly more Fearsome:
6) 밸런스 조정 : 커뮤니티의 반응을 살펴본 결과, 악귀들이 조금 더 무시무시해 질 수 있도록 조정하였습니다.
a. Strangler will now hold Classmates longer if he chains them from closer. At the closest distances, he will hold Classmates for 2.5 seconds. This decreases until the midpoint of the chain’s max range, where he will hold Classmates for 1 second. Any further will stay at 1 second. Many thanks to Haddix for the suggestion!
a. 스트랭글러는 앞으로 근접해있는 생존자를 끌어 올 시 2.5초동안 그랩을 지속 할 수 있으며
이 지속시간은 사슬의 최대거리에서 중간거리 까지 점차적으로 감소하며,
사슬 최대거리에서 중간거리 이상부터 끌어올 경우 1초의 홀딩 시간을 가집니다.
b. Spider spits 2x as much venom, lasting for 1.5 seconds of spit time, and its base damage has been increased to 15 without venom, and 20 with venom.
b. 스파이더의 독 분비량이 두배 많아지며 맵에 남아 있는 시간은 1.5초로 조정됩니다.
또 기본데미지가 독이 묻지 않은 상대에겐 15 / 독이 묻은 상대에겐 20의 데미지를 주도록 상향되었습니다.
c. Strangler and Slasher can now down Classmates in one less hit.
c. 스트랭글러와 슬래셔의 데미지가 기존대비 한대 덜 때려도 생존자를 눕힐 수 있도록 조정됩니다.
d. Every cool down, with the exception of The Spider, is now 20 seconds for a successful attack, and 10 for an interrupted or missed attack.
d. 스파이더를 제외한 악귀들의 특수 공격이 성공시 20초 / 실패하거나 방해받을 시 10초의 쿨타임을 가집니다.
e. The Fiend Shield now begins to recharge after 4 seconds, instead of 8, and will not recharge immediately after an execution.
e. 악귀의 실드가 은신 4초 후 부터 재생되지만, 처형 후 즉시 재충전 되지는 않습니다.
f. Classmate respawn times now increase by 15 seconds with each kill, and Fiend respawn time starts at 45 seconds, and reduces by 4 seconds with each Classmate alive, making its range of respawn times 41 seconds max and 29 seconds minimum.
f. 생존자의 리스폰 시간이 사망횟수당 15초씩 증가하며,
악귀의 리스폰 시간은 45초로 시작하여 살아 있는 생존자의 수 당 4초씩 감소하게 됩니다.
고로 리스폰시간이 최대 41초에서 최소 29초로 조정되었습니다.
(1명 생존시 41초 / 5명 전원 생존시 29초)
g. The taser now “holds” Fiends for a very short time, but puts the Fiend’s ability on a 10 second cool down. It still interrupts Fiends who are holding Classmates.
g. 테이저의 홀딩시간이 아주 짧아진 대신에, 악귀의 스킬 쿨타임을 10초 늦추게 됩니다.
지금까지와 마찬가지로 스트랭글러나 자이언트에게 잡힌 생존자를 풀어 줄 때 사용 가능합니다.
h. Medics now recharge slightly slower.
h. 메딕의 힐링 재충전 시간이 살짝 느려졌습니다.
7) Bug Fixes: We’re continuing to address bugs, prioritizing those that have an effect on gameplay and balance. Here is a list of issues we’ve resolved:
버그픽스
- The Ice Queen Spider Skin can now be earned through Legendary drops
- 스파이더의 아이스 퀸 스킨이 획득가능해 졌습니다.
- Flamethrower “double damage” has been fixed
- 화염방사기의 데미지가 두번 들어가던 현상을 수정했습니다.
- Medics can no longer get stuck in 3rd person and lose functionality
- 메딕이 3인칭으로 굳어버리던 버그를 수정하였습니다.
- Collision fixes to Sawmill map to reduce players getting “stuck” in areas. We are continuing to monitor for these kinds of bugs
- 쏘우밀 맵에서 생존자가 끼이던 구역을 수정했습니다.
- Giant no longer loses functionality after spawning in from Predator Mode, pressing Grab, and spawning out again
- 자이언트가 은신에서 스폰해서, 잡기를 누르고, 다시 은신을 했을때 아무 행동을 할 수 없던 버그를 수정했습니다.
- Giant no longer loses functionality when falling down a ledge during his attempted grab animation
- 자이언트가 잡기 애니메이션중 추락할때 아무 행동을 할 수 없던 버그를 수정했습니다.
(자이언트.. 당신은 여태 어떤 싸움을 하고 계셨던겁니까..)
- It is no longer possible to access the escape gate before completing the crank objective in the Sawmill map
- 쏘우밀맵에서 탈출 크랭크를 돌리기 전에 탈출 게이트에 도달 할 수 있었던 버그를 수정했습니다.
- Classmates are no longer able to use the Flamethrower or the Chainsaw while crouched
- 생존자들은 앉은 상태에서 화염방사기와 전기톱을 사용 할 수 없습니다.
- Tips on the Loading Screen will no longer fade in, then out, then back in again
- 로딩창의 팁 표기 문제를 수정하였습니다.
KNOWN ISSUES:
파악한 사항들
- Classmates can “overlap” in lobbies if they back out and re-enter a lobby. This will not prevent the match from starting once 5 players join, even if it looks like 4 or fewer players.
- 생존자들이 로비에 나갔다가 다시 들어왔을때 유저수가 중첩되어 인식되는 버그 _ 5명 미만 일때도 게임이 시작됨
- The Giant cannot take damage from the front while holding a Classmate. He can be hit from the sides or in the back.
- 자이언트가 생존자를 들고 있을때, 정면에서 공격받아도 데미지를 입지 않는 버그 _ 옆면이나 등을 공격시에만 피격
- In the Library, Fiends will sometimes miss hitting Classmates inserting Disks.
- 도서관 맵에서, 디스크를 넣는 생존자를 타격 할 수 없는 버그
- The “Escape Gate Closing” cinematic no longer triggers in most cases.
- 탈출문 폐쇄 시네마틱이 나오지 않는 버그