NEW MAP: THE SAWMILL!
새로운 맵 추가 : 재재소
Get ready for carnage! The first in the “Afterdark” series of Forest Maps, The Sawmill is our introduction to the area of The Nightmare that The Spider calls home.
대학살에 대비하세요! 스파이더의 고향이자 "afterdark"챕터 최초의 숲, 재재소를 소개합니다
The Sawmill is a completely new environment, and introduces a brand-new mechanic: Environmental Kills! Between sawblades and rushing trains, both Classmates and Fiends will have to be extra careful navigating this new haunted house style experience!
재재소 맵에는 톱날과 질주하는 기차 같은 새로 도입된 환경 킬이 도입되었습니다.
생존자들과 악귀 양쪽 다 이 놀래미 스타일의 경험에 각별히 조심해야 할 겁니다.
NEW WEAPON: THE CHAINSAW!
새로운 무기 : 전기톱
Take on the Fiends with our first devastating Heavy Weapon: The Chainsaw! Classmates will find it in a specific spawn point in the new map, but will be unable to run or carry quest items while wielding this awesomely powerful weapon. Find it and go carve out a name for yourself!
저희가 최초로 선보이는 중장비 전기톱으로 악귀에 대항해 보세요!
생존자들은 재재소맵 특정 장소에서 전기톱을 구할 수 있습니다.
하지만 이 크고 훌륭한 대화 수단을 들고 있을 땐 오브젝트를 들거나 달리기가 불가능합니다.
NEW FEATURE: THE SHOP!
새로운 요소 : 상점페이지
Want a little extra currency to buy that cosmetic you like? Wish you could support the Last Year Dev Team AND flex with unique skins?
당신이 원하는 복장을 사기 위한 돈이 필요한가요?
아니면 라스트이어 개발진을 서포트하면서 특별한 스킨을 지르고 싶으신가요?
Then the Shop is for you! The Shop will allow players to spend real money to buy more Stash Cards, get our new hard currency, Mystic Ore, or purchase bundles that include a skin, some cards, and ore for discounted prices! Come one, come all!
그런 당신을 위해 상점 페이지가 추가되었습니다!
상점 페이지에서 결제를 통해 더 많은 카드 묶음과 새로 추가된 신비한 광석을 구매하실 수 있습니다.
또한 스킨, 카드, 광석 이 3가지를 할인된 가격으로 구매할 수 있는 번들도 팔고 있어요
NEW COSMETICS: BLOODY VALENTINE AND MORE!
새로운 복장 : 피로 물든 발렌타인 그리고 다른 것들
We’ve introduced brand new cosmetics for players to unlock. Grind your cards to unlock the timed exclusive Bloody Valentine event skins, complete matches to earn brand new Legendary skins, or purchase Mystic Ore to get our first Ore exclusive skins! There’s something for everyone, both new and returning players!
언락 가능한 새로운 복장들이 추가되었습니다!
카드 묶음을 사용하여 일정기간 동안만 판매될 발렌타인 이벤트 스킨을 구매하시거나
매치를 완료해서 새로 추가된 전설 스킨을 획득하거나
아니면 신비한 광석을 사용하여 새로 추가된 광석으로만 구매할 수 있는 스킨을 구매해보세요!
NEW META: COMPLETE BALANCE OVERHAUL!
새로운 메타 : 밸런스 점검
Last Year is all about the tug of war between our Fearsome Fiends and Dream Teams of Classmates, and we’re doubling down on that with this update! We’ve seen frustrations on both sides of the experience, and we’ve reworked the second to second experience to maximize play time, encourage experimentation, allow players to recover from mistakes, and encourage meaningful choices at every level of play.
무시무시한 악귀와 생존자 드림팀과의 경쟁을 더 탄탄하게 업데이트하였습니다.
양쪽 진영의 불만점을 재고하여, 한 경기 내내 긴박감 있는 경험을 할 수 있고, 실수를 좀 더 쉽게 만회할 수 있게 하여
여러 가지 실험적이고 독창적인 플레이를 할 수 있도록 리워크 하였습니다.
Here’s a list of some of the biggest changes we’ve made:
변경점은 아래에 나와있습니다.
• Player outlines have been restored, and Fiend is now visible in a unique purple outline when engaged with Classmates
•플레이어 외곽선이 복구되었고, 악귀가 생존자가 대치중일 때 보라색 외곽선으로 보이게 됩니다.
-생존자 변경점-
• Classmates now have a “restoration” mechanic, which heals them automatically when they are under 30 HP
• 생존자의 체력이 30보다 아래일 때 자동으로 회복할 수 있습니다. (최대 30)
• The base damage on Pipes and Turret Fire have been increased
• 파이프와 터렛의 기본 대미지가 상승하였습니다.
• The damage on both the Bat and the Shotgun have been increased
• 야구방망이와 샷건의 대미지가 상승하였습니다.
• The scrap costs for the following items have slightly increased: The Bat, The Helmet, The Gas Bomb, Adrenaline, and The Shotgun
•야구방망이, 헬멧, 가스 폭탄, 아드레랄린, 샷건의 제작비용이 약간 증가하였습니다.
• Medics now heal faster, regenerate charges faster, heal stamina as well as health, but heal less HP per charge
• 메딕의 힐링 속도, 차지 속도가 더 빨라졌고 이제 아군의 스태미나도 치료해 줄 수 있지만, 각 차지당 회복량이 감소하였습니다
• The Scout tracker now fires quicker, blinds for slightly longer, but recharges a little slower
• 스카웃의 트랙커가 더 빨리 발사되고, 실명시간도 늘어났지만, 재충전 시간 또한 약간 증가하였습니다.
• Technicians are locked in place longer when destroying their turrets
• 테크니션이 터렛을 회수하는 시간이 더 길어졌습니다.
• Successful melee weapon attacks now drain stamina, and Classmates cannot melee attack at low stamina
• 생존자가 밀리 공격을 성공하면 스태미나가 소모되고 모두 소진되었을 때는 밀리 공격을 할 수 없습니다.
• Helmet HP has been reduced
• 헬멧의 내구도가 감소하였습니다.
• Taser now stops firing much faster when the target is missed
• 테이져가 악귀를 맞추지 못했을 때, 발사가 멈추는 시간이 더 빨라졌습니다
• Base health when getting up from being incapacitated is now 25 HP
• 무력화 상태에서 일어날 때 25의 체력을 가집니다.
• Stamina drain and recharge has been reviewed to prioritize escaping
• 탈출이 우선시 되어 스태미나의 소모와 충전이 리뷰되었습니다 (이건 해석 잘 못하겠습니다..)
-악귀 변경점-
• Fiends now have a “Nightmare Shield” that recharges when spawned out
• 악귀들에게 투명화 상태에서 회복되는 "나이트메어 실드"가 추가되었습니다.
• Fiends’ health has been increased
• 악귀의 체력이 증가하였습니다
• Fiends’ basic attack damage has been curbed
• 악귀의 기본 공격 데미지가 낮아졌습니다.
• Fiends’ special attack damage and cooldown times have been increased
• 악귀의 특수 공격 데미지가 상승하였고 쿨타임이 증가하였습니다.
• Fiends now have unlimited stamina
• 이제 스태미나가 감소하지 않습니다.
• Fiends are now resistant and/or vulnerable to certain elemental damage types
• 핀드들은 각자 어떤 속성데미지에 대하여 저항하거나 ,더 취약한 모습을 보입니다.
• Fiends no longer have “blood feedback” when damaged
• 더 이상 공격받을 때 타격표시(화면이 붉어지는)가 보이지 않습니다.
• The Slasher has been given a brand-new ability, The Cleave, which damages multiple Classmates in front him
• 슬래셔에게 전방의 생존자들을 동시에 타격할 수 있는 "가르기" 스킬이 추가되었습니다.
• The Strangler’s Chain Grab is now slower, but can only be interrupted with a Scout Tracker’s flash or a Taser
• 스트랭글러의 체인그랩이 느려지지만, 이제 스카웃의 섬광이나 테이저로만 풀 수 있습니다.
• The Strangler’s Chain Grab also does not automatically remove The Helmet, it simply deals damage until the
Helmet is destroyed, and the grab continues
• 체인그랩으로 헬멧을 쓴 생존자를 끌고 올 경우, 헬멧에 데미지를 가하며 헬멧이 파괴되어도 계속해서 그랩을 유지합니다.
• Shock damage now deals extra damage to the “Nightmare Shield,” and Fiends will take extra damage to their Nightmare Shields while being shocked by the Taser
• 쇼크 대미지가 앞으로 "나이트메어 실드"에 추가 데미지를 가하며, 테이져 공격을 받고 있을 때도 실드에 추가 데미지가 적용됩니다.
• The following Spells have been adjusted:
• 몇 가지 스펠들이 조정되었습니다.
o Human Tank slows Classmates down more, but shields more damage
• Human Tank 시전 시 속도가 더욱 느려지는 대신 더욱 튼튼해졌습니다.
o Resilient now grants more health
• Resilent 스펠(무력화 상태에서 회복 시 추가 체력)의 체력 획득량이 더 늘어났습니다.
o Last Man Standing gives more health
• Last man standing 스펠의 체력량이 늘어났습니다.
o Leech restores less health to Classmates
• leech 스펠의 체력 흡수량이 감소하였습니다.
o Lone Wolf now activates within a shorter distance
• Lone wolf 스펠이 가까운 거리에도 발동합니다.
o Take That does extra damage on its last hit
• Take That 스펠이 마지막 타격에 추가 데미지를 입힙니다.
o Acid Damage has been reduced
• 산성 데미지가 감소합니다.
o Fire Damage has been reduced
• 화염 데미지가 감소합니다.
o Shock now deals extra damage to Nightmare Shield
• 쇼크데미지는 이제 나이트메어 실드에 추가데미지를 입힙니다.
o Carpet Bomb clusters do less damage
• Carpet bomb 스펠의 추가 폭발물들의 데미지가 낮아졌습니다.
o Huddle Up’s health boost has been lowered
• Huddle Up`s 의 체력 부스트 효과가 감소합니다.
o All cooldowns for Spells are now longer
• 모든 스펠의 쿨타임이 길어집니다.
급하게 번역한거라 오역이나 의역이 많아요
수정할 부분 있으면 바로 알려주세요!
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SupremeSecretMan
하.. 근데 패치방향이 좀 맘에 안드네요 몇판굴려보니 ㅠ | 20.02.14 15:53 | |