출처 : http://gall.dcinside.com/mgallery/board/view/?id=rimworld&no=15237&page=2
Rough features list: 커다란 변화 목록
늪 형태의 바이옴들이 추가됨. 늪 바이옴에서는 식물들때문에 움직이기 힘들고 건조화 시키기 힘듬. 많은 식물이 이 바이옴들을 다채롭게 채우기 위해서 추가됨 아래는 추가되는 바이옴 리스트 ----Tropical swamp - 열대 늪지 새로운 사건 추가 ----Meteorite impact. A meteorite impacts, leaving a lump of mineable ore. -> 메테오 임팩트. 운석이 떨어져서 광물을 줌 ----Aurora. A beautiful aurora lights up the night sky, improving mood. -> 오로라. 이쁘고 몽환적인 오로라를 추가 ----Tornado -> 토네이도. ----Peace talks quest -> 평화협정 요청 ----World refugee quest -> 세계 난민 요청 ----Prisoner rescue quest -> -> 죄수 구출 요청 전투 시스템 로그 추가 ----A major rework of melee combat, and a new way to report all combat interactions. Storyful combat generates a combat log that reports each blow, miss, swipe, block and fall in the combat. During or after a fight, you can review the combat log to see what happened, to generate a richer story. 근접 전투의 시스템을 행동마다 보고되도록 바꿈. 이제 치고 박고 싸고 이런 행위가 기록되서 전투의 양상을 잘 알 수 있음.
연구트리의 세분화 ----Gun research is now broken into several stages, so making advanced guns like assault rifles takes more research than making simple revolvers 총기 연구는 이제 여러가지 단계로 나뉨. 그래서 고티어 무기는 더 많은 연구를 요구함 ----Melee weapon research is now broken into several stages 근접 무기 역시 같음
새로운 가구 추가 ----Bedroll: Portable bed - 침낭 추가 새로운 퀘스트 보상 특별 아이템 추가 ----Psychic emanator : 정신 파괴기 ----Vanometric power cel l 부족 컨텐츠 업데이트 ----Ikwa melee weapon : 근접 무기 새로운 월드맵 요소 추가 ----Sleeping mechanoids - 잠자는 메카노이드 공주 새로운 멘탈 브레이크 추가
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----Targeted insulting spree. Follow around a specific other colonist, insulting them repeatedly.
특정 상대 독설 난사: 림 한 놈만 쫓아다니면서 반복적으로 모욕함
----Tantrum. Go around randomly smashing furniture, buildings, and damageable items.
떼 쓰기: 막 돌아다니면서 가구와 건물, 아이템을 부숨.
----Bedroom tantrum. Go to your own room and randomly smash furniture, buildings, and damageable items.
침실 떼 쓰기: 자기 방에 들어가서 가구랑 건물 물건을 부숨.
----Targeted tantrum. Go to destroy a single, specific, randomly-chosen, valuable item or building.
특정 대상 떼 쓰기: 특정 대상 한 개를 골라서 부숨
----Sadistic rage. Melee attack prisoners for a while. Fists only. Only occurs when there are prisoners to attack. Does not attack downed prisoners.
가학적 분노: 수감자를 한시적으로 주먹으로 근접 공격함. 공격할 수감자가 있을 때에만 발생함. 쓰러진 수감자는 공격하지 않음.
----Corpse obsession. Dig up a corpse and drop it on a meeting spot table or in a random high-traffic area. The mental break then ends.
시체 강박: 시체를 파내서 만남 장소로 지정된 식탁이나 사람이 많이 다니는 곳에 갖다 놓음. 그리고 나서 멘탈 브레이크 종료
----Catatonic. Collapse on the spot into a downed state with a psychological breakdown. Recover some days later. This can be implemented by a “catatonic breakdown” hediff.
긴장증. 심리 붕괴 상태로 특정 스팟에 쓰러짐. 수일 후에 회복함. 긴장증 흉터로 구현될 수 있음
----Jailbreaker. Colonist goes to a random prisoner (who is capable of prison breaking), and upon doing a special “spark jailbreak” action with them, induces an immediate prison break in that prisoner.
탈옥. 림이 탈옥할 수 있는 수감자 하나한테 가서 특별한 탈옥 행위를 하여 수감자를 탈옥시킴
----Slaughterer. Slaughter random colony animal(s) periodically.
학살자. 주기적으로 랜덤 동물 학살함
----Murderous rage. Hunt down a specific colonist or prisoner (randomly chosen) and attempt to kill them by melee attack. Uses melee weapon or fists, as equipped. Keep attacking until the target is dead.
살인적 분노. 특정한 림이나 수감자를 쫓아가서 근접 공격으로 살인 시도함. 주먹이나 착용하고 있는 근접 무기를 사용함. 대상이 죽을 때까지 계속 공격함.
----Run wild. The pawn basically starts acting like an animal. You can tame him to try to get him to rejoin.
야생화. 림이 동물처럼 행동함. 림을 길들임으로써 다시 합류할 수 있음
-New mental inspirations. Basically reverse mental breaks - these give temporary bonuses to colonists in high moods.
새로운 무드 영감 추가. 높은 무드에서 일시적인 버프를 줌 ----Work frenzy (1 day): Global work speed 2.5x
세계지도 특징을 각 지형마다 이름을 붙여 줌으로써 특화시킴. 월드 맵에서 이름들을 볼 수 있음 -Caves now form sometimes in mountainous maps. Inside there are special cave plants. There can also be dormant insect hives. 동굴을 좀 더 강화시켜서 동굴만의 식물과 곤충 군락을 추가함 -Many new tale types were added. So, the game will record many new types of events, and colonists can make art about them. Art desc__riptions should be much more diverse. 식물의 역병이 이제 보이고 한순간에 파괴되는게 아니라 퍼져나가는 시스템이 됨 -> 농사모드 ↗됨 -Spaceship is now bigger and has one more component, the sensor cluster -> 우주선 띄우려고하면 이제 점화 시간이 필요해서 그 사이에 림붕이들이 처들어옴. 고로 작별 선물로 그들에게 총알 세례를 해주고 떠나야함 -Space ship construction now requires advanced components, which have their own tech tree and production method 여러 종류의 박격포 탄을 추가함. -Seasonal latitudes: Seasons now more reasonably adjust depending on latitude. Instead of flipping at the equator, there is a seasonless crossover zone. -Redesigned alert letter types and sounds to be more specific. 쓸모 없는 림을 이제 버릴 수 있음!! -Many many tunings, bugfixes, and redesigns. |
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그런듯? 블로그에 이거이거 업뎃한다 자랑하고 알파버전 준비중인데 응원해줘 라거 자주함 | 17.10.25 01:42 | | |
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일단 게임시작하거 맵확인 적친입과 땅을고려 지역정하고 다른거 필요없고 뭘먹고 살지 빨리 판단하고 잘곳 정말 코딱지만하게 실내 만들고 음식을 배부르게 먹일수 있을때쯤에 적습한번 막고 기술올려서 림들 편안하게 해주면서 방어지역 만들면서 실내위주 건설하시면되요 무조건 음식을 지켜주고 옷을 만들어주면서 무기주고 건설잘해 방어 장하면 끝 | 17.10.25 01:46 | | |