Awakening에서 추가된 어빌리티들을 무엇이 있나 살펴보다가 번역까지 하게 되는군요.
근데 드래곤 에이지 위키의 영문을 번역한 것이라 게임내의 문장이 맞는지 정확히 모르겠습니다.
초벌번역이라서 매끄럽지 못하니 그냥 번역이라기 보다는 확팩을 하시는 분들을 위한 각 탤런트의 이해를 돕는 정도로 봐주세요.
note는 위키 페이지의 추가적인 설명입니다. 괜시리 note 내용까지 번역해서 시간을 더 잡아먹었군요.
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전사
Second Wind 호흡 능력
Long years of training grant access to deep reserves of vigor, instantly restoring nearly all of the warrior's stamina.
오랜 훈련이 강한 체력을 비축할 수 있게 해주었다. 전사의 스태미너 대부분을 즉시 회복시킨다.
Peon's Plight 졸병의 비참함
The warrior lashes out with a powerful blow intended to eliminate theweakest opp-osition. A successful attack automatically kills a target ofnormal or lesser rank, inflicts a double critical hit against an elitetarget, or inflicts a regular hit against a boss.
전사의 강력한 일격은 적 졸병의 죽음을 의미한다. 공격이 성공하면 평범하거나 낮은 랭크의 적은 즉사시킨다.
엘리트 랭크의 적에게는 더블 크리티컬 히트를, 보스 랭크의 적에게는 일반적인 피해를 준다.
Grievous Insult 극악한 모욕
A vile epithet attracts the ire of all enemies nearby, drawing them away from their current targets and toward the warrior.
비열한 모욕은 가까운 모든 적의 분노를 일으킨다. 적들의 현재 목표로부터 전사의 앞으로 오도록 꾀어낸다.
Massacre 대량학살
The warrior spins in an arc of death, automatically killing nearbyenemies of lower or lesser rank and scoring a critical hit against anyelite target, but inflicting normal damage against a boss
전사의 회전은 죽음의 호를 그린다. 근처의 낮은 랭크의 적들은 즉사하고 엘리트 적에게는 크리티컬 히트를 입힌다.
하지만 보스에게는 일반적인 데미지를 준다.
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로그
Heartseeker 심장추적자
The rogue strikes with great precision, attempting to fell weakenedenemies in one last blow. If the attack is successful, a target ofelite rank or lower is killed instantly if its health is already lowenough. If the attack does not kill, it inflicts a critical hitinstead.
로그는 매우 정밀한 일격으로 적의 약점에 마지막 일격을 날린다. 공격이 성공하고 적의 체력이 충분히 낮으면 엘리트 랭크이거나 그 보다 낮은 랭크의 적은 즉사한다. 만약 이 일격으로 즉사시키지 못한다면 크리티컬 데미지를 입힌다.
note > 보라색 데미지로 봐서 영혼 데미지. 데미지 공식은 아직 모르지만 전체 체력과 현재 체력의 차이에 비례해 데미지가 나오는 것 같음
Ghost 유령
The rogue melts into the shadows, completely evading enemies' physical attacks for a short time.
로그는 그림자 속으로 사라진다. 짧은 시간동안 적의 물리공격을 완벽하게 회피한다.
note > 지속시간 15초, 로그는 어빌리티의 지속시간동안 물리데미지에 면역이 된다. Scattershot 범위에 있으면 스턴은 되지만 데미지는 입지 않는다.
Weak Points 약점
While this mode is active, the rogue seeks out enemies' weak points,striking each target in a manner that increases all damage the foesuffers for a short time, no matter the source of the damage.
이 모드가 활성화 되는 동안 로그는 적의 약점을 찾는다. 짧은 시간 동안 적이 입는 모든 데미지가, 그것이 어떤 종류의 데미지인지 상관없이 증가한다.
Flicker 섬광, 번쩍임 (히라메키냐 ㄱ-;)
The rogue's deadly speed is unmatched. Within a targeted area, therogue disappears in a blur, sprinting from target to target to backstabeach of them.
로그의 치명적인 빠르기는 필적할 것이 없을 지경이다. 목표 범위 안에서 로그는 흐릿하게 사라진다. 타겟과 타겟을 질주하며 백스탭backstab(치명타)을 넣는다.
note > AoE(효과범위) 7m 원경, Flicker발동으로 적을 죽이면 Feast of the Fallen 인한 스태미너 회복이 가능하다.
백스탭은 범위 내 목표에게 일회 타격한다. 지속시간은 범위 내 타겟의 수에 따라 다르다. Flicker발동시 범위 공격에 노출되면 데미지를 입는다. 프렌들리 파이어 데미지도 입는다. 룬에 의한 데미지 추가는 나타나지 않는다.
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무기 탤런트, 이도류
Twin Strikes 연속 공격
Two devastating strikes in rapid succession each inflict an automatic critical hit. Find Vitals adds additional damage to each hit. If the target is affected by Low Blow, it cannot move for a short time.
빠 르고 연속적인 두번의 강력한 공격은 자동적으로 크리티컬 데미지를 입힌다. Find Vitals(급소 찾기)는 각 공격에 추가 데미지를 더해준다. 만약 타겟이 Low Blow(하단 공격)의 영향을 받고 있으면 잠깐동안 움직일 수 없다.
Find Vitals 약점 찾기
The character is a force of nature when wielding two weapons, gainingpermanent bonuses to melee critical chance and critical damage. Twin Strikes now inflicts additional bleeding damage
캐릭터는 이도류의 심득을 얻었다. 근접 크리티컬 확률과 데미지에 영구한 보너스를 받는다. Twin Strikes(연속 공격)에 추가적인 출혈 데미지를 추가한다.
note > Prima Offical Guide에 따르면 Fine Vital은 크리티컬 확률에 +10%, 크리티컬 데미지에 +20% 추가한다.
Low Blow 하단 공격
The character strikes at the legs of surrounding enemies, imposingpenalties to movement speed and attack speed for a short time. If anopponent is already bleeding from Twin Strikes, it slips and falls to the ground as well.
캐릭터는 주위 적들의 다리를 공격해서 짧은 시간동안 이동속도와 공격속도에 페널티를 강요한다. 만약 상대가 Twin Strikes로 인한 출혈상태면 미끄러져서 땅에 구르기 충분하다.
Unending Flurry 끝 없는 질풍
The character singles out an enemy for death, stabbing it quickly andrepeatedly, consuming a small amount of stamina with each hit. Theassault continues until the target dies or flees, or until thecharacter misses or runs out of stamina. If the target is bleeding fromTwin Strikes, each swing becomes a critical hit. If the target is slowed by Low Blow, the character cannot miss.
캐 릭터는 상대가 죽을 때까지 빠르게 몇번이고 찌른다. 매 공격마다 약간의 스태미너를 소비한다. 습격은 목표가 죽거나, 도망치거나, 캐릭터가 빗맞추거나, 스태미너가 없어질 때 까지 계속된다. 만약 목표가 Twin Strikes(연속 공격)의 출혈 데미지를 입은 상태면 매 공격은 크리티컬 데미지를 입힌다. Low Blow(하단 공격)로 느려진 상태면 캐릭터는 빗맞추지 않는다.
note > 이 탤런트는 스태미너가 바닥날때까지 적을 찌른다. 만약 피로도가 낮고 스태미너 재생과 명중률이 높다면 이상적인 공격이다.
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궁수
Accuracy 정밀사격
For as long as this mode is active, the archer's mind is clear of everything except the next shot's trajectory, gaining bonuses to attack, damage, ranged critical chance, and ranged critical damage, all dependent on the archer's dexterity attribute.
이 모드를 활성화 하는 동안 궁수의 정신은 다음 화살의 궤적을 제외한 모든 생각을 비운다. 명중률과 데미지, 크리티컬 확률, 크리티컬 데미지, 궁수의 민첩과 관계된 모든 것에 보너스를 받는다.
note > 조준시간 2초, 명중률 + (Dex-10)*1.5, 데미지 + (Dex-10)*1, 크리티컬 확률 + (Dex-10)*0.5%, 크리터컬 데미지 + (Dex-10)*0.5%
Arrow Time 불릿타임(bullet time) 대신 애로우 타임
Intense focus slows the archer's perception of time, effectively reducing the movement speed of enemies who come near for as long as this mode is active, excepting those of elite rank or higher. This deep concentration drains stamina constantly.
온 신경을 집중하여 궁수의 지각 시간이 느려진다. 이 모드가 활성화 되어 있는 동안 엘리트 랭크이거나 그 보다 높은 랭크의 적을 제외하고 근처의 적들은 이동속도가 느려진다. 이 집중은 지속적으로 스태미너를 줄인다.
Burst Shot 폭발사격
The archer looses a special shaft that scores an automatic triple critical hit against the target enemy, then shatters, inflicting half the effect on those unfortunate enough to be in the vicinity. Friendly fire possible.
궁수는 목표에게 자동적으로 트리플 크리티컬 데미지를 입히는 특별한 화살을 발사한다. 게다가 파편들은 불행하게도 근처에 절반의 피해를 주기에 충분하다. 아군도 공격 당할 수 있다.
Rain of Arrows 화살비
The archer's bow points to the sky, firing multiple projectiles which then rain down over time in the targeted area. Friendly fire possible.
궁수의 활이 하늘을 향해 다수의 화살을 쏘자 목표 지역에 빗발치듯 떨어진다. 아군도 공격 받을 수 있다.
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무기 탤런트, 검과 방패
Juggernaut 저거넛트
A powerful physique allows the character to knock aside any enemies who are in the way while this mode is active and the character is moving. Each knockback drains a small amount of stamina.
이 모드가 활성화 되어 있는 동안 캐릭터의 이동하는 길의 어떤 적들도 밀쳐낼 수 있다. 적을 밀쳐내면 소량의 스태미너를 소비한다.
Carapace 갑피
No attack gets past this shield completely. For a moderate duration, all damage is reduced by an amount proportional to the character's constitution modifier. Bulwark of the Ages improves the protection, making the character completely immune to damage for the *first half of this effect.*
이 완벽한 방패를 뚫을 수 있는 공격은 없다. 일정시간 동안 모든 데미지는 캐릭터의 체력치에 비례해서 감소된다. Bulwark of the Ages(세기의 보루)는 방어를 강화해 캐릭터가 Carapace 효과 지속시간의 절반 동안은 데미지에 완벽한 면역을 가지게 한다.
Air of Insolence 오만한 태도
While this mode is active, the character adopts an intimidating posture that continuously draws the attention of nearby enemies, consuming stamina constantly.
이 모드를 활성화 하고 있는 동안 캐릭터는 지속적으로 근처 적들의 주위를 끄는 위협적인 자세를 취한다. 스태미너를 지속적으로 소비한다.
Bulwark of the Ages 세기의 보루
The warrior is one with the shield. This talent improves the effect of Carapace, now making the character completely immune to damage for the *first half of that effect.*
전사는 방패와 일체가 된다. 이 탤런트는 Carapace(갑피)의 효과를 강화해서, 캐릭터는 Carapace 효과 지속시간의 절반 동안은 데미지에 완벽한 면역을 가지게 한다.
*first half of that effect. 수정했습니다.
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무기 탤런트, 양손무기
Sweeping Strike 휘몰아치는 일격 (또는 베어넘기기 ^^;)
A massive swing plows through a cone of enemies, inflicting a critical hit against the primary target and normal damage against others in the cone. Affected enemies are also knocked to the ground unless they pass a physical resistance check.
육중한 스윙이 원뿔형태로 적들을 덮친다. 첫번째 목표물에게는 크리티컬 데미지를 입히고 범위내 나머지 적들에게는 일반 데미지를 준다. 효과 범위 내의 적들은 물리저항 체크를 실패하면 나뒹굴게 된다.
Two-Handed Impact 양손잡기 타격
While in this mode, each blow from the character's heavy two-hander generates a small shockwave that damages other enemies near the target. This mode drains stamina constantly.
이 모드를 활성화 하는 동안, 캐릭터가 양손무기를 이용한 공격은 목표 근처의 다른 적에게 데미지를 입히는 작은 충격파를 발생시킨다. 이 모드는 지속적으로 스태미너를 소비한다.
Onslaught 돌격 or 맹격
The character advances several times, sweeping the weapon in huge arcs that hit multiple enemies.
캐릭터는 여러 번 전진하여, 복수의 적들을 맞추게끔 큰 호를 그리며 무기를 광범위하게 휘두른다.
Reaving Storm 약탈하는 폭풍
While this mode is active, the character turns continuously to attack surrounding enemies, slashing in wild arcs but spending stamina with each hit. This mode can only be activated during combat.
이 모드가 활성화 되어 있는 동안, 캐릭터는 주위의 적들에게 연속적으로 공격을 가한다. 매 공격마다 스태미너를 소비한다. 이 모드는 오직 전투시에만 활성화 할 수 있다.
탤런트를 한글명으로 옮기는게 조낸 힘들군요. 뒤로 갈 수록 대충 직역했습니다. ㄱ-;
직접 써보지 못한 탤런트라 설명을 표현하기가 힘들군요. 위에서 언급했다시피 그냥 참고로 봐주세요.
근데 드래곤 에이지 위키의 영문을 번역한 것이라 게임내의 문장이 맞는지 정확히 모르겠습니다.
초벌번역이라서 매끄럽지 못하니 그냥 번역이라기 보다는 확팩을 하시는 분들을 위한 각 탤런트의 이해를 돕는 정도로 봐주세요.
note는 위키 페이지의 추가적인 설명입니다. 괜시리 note 내용까지 번역해서 시간을 더 잡아먹었군요.
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전사
Second Wind 호흡 능력
Long years of training grant access to deep reserves of vigor, instantly restoring nearly all of the warrior's stamina.
오랜 훈련이 강한 체력을 비축할 수 있게 해주었다. 전사의 스태미너 대부분을 즉시 회복시킨다.
Peon's Plight 졸병의 비참함
The warrior lashes out with a powerful blow intended to eliminate theweakest opp-osition. A successful attack automatically kills a target ofnormal or lesser rank, inflicts a double critical hit against an elitetarget, or inflicts a regular hit against a boss.
전사의 강력한 일격은 적 졸병의 죽음을 의미한다. 공격이 성공하면 평범하거나 낮은 랭크의 적은 즉사시킨다.
엘리트 랭크의 적에게는 더블 크리티컬 히트를, 보스 랭크의 적에게는 일반적인 피해를 준다.
Grievous Insult 극악한 모욕
A vile epithet attracts the ire of all enemies nearby, drawing them away from their current targets and toward the warrior.
비열한 모욕은 가까운 모든 적의 분노를 일으킨다. 적들의 현재 목표로부터 전사의 앞으로 오도록 꾀어낸다.
Massacre 대량학살
The warrior spins in an arc of death, automatically killing nearbyenemies of lower or lesser rank and scoring a critical hit against anyelite target, but inflicting normal damage against a boss
전사의 회전은 죽음의 호를 그린다. 근처의 낮은 랭크의 적들은 즉사하고 엘리트 적에게는 크리티컬 히트를 입힌다.
하지만 보스에게는 일반적인 데미지를 준다.
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로그
Heartseeker 심장추적자
The rogue strikes with great precision, attempting to fell weakenedenemies in one last blow. If the attack is successful, a target ofelite rank or lower is killed instantly if its health is already lowenough. If the attack does not kill, it inflicts a critical hitinstead.
로그는 매우 정밀한 일격으로 적의 약점에 마지막 일격을 날린다. 공격이 성공하고 적의 체력이 충분히 낮으면 엘리트 랭크이거나 그 보다 낮은 랭크의 적은 즉사한다. 만약 이 일격으로 즉사시키지 못한다면 크리티컬 데미지를 입힌다.
note > 보라색 데미지로 봐서 영혼 데미지. 데미지 공식은 아직 모르지만 전체 체력과 현재 체력의 차이에 비례해 데미지가 나오는 것 같음
Ghost 유령
The rogue melts into the shadows, completely evading enemies' physical attacks for a short time.
로그는 그림자 속으로 사라진다. 짧은 시간동안 적의 물리공격을 완벽하게 회피한다.
note > 지속시간 15초, 로그는 어빌리티의 지속시간동안 물리데미지에 면역이 된다. Scattershot 범위에 있으면 스턴은 되지만 데미지는 입지 않는다.
Weak Points 약점
While this mode is active, the rogue seeks out enemies' weak points,striking each target in a manner that increases all damage the foesuffers for a short time, no matter the source of the damage.
이 모드가 활성화 되는 동안 로그는 적의 약점을 찾는다. 짧은 시간 동안 적이 입는 모든 데미지가, 그것이 어떤 종류의 데미지인지 상관없이 증가한다.
Flicker 섬광, 번쩍임 (히라메키냐 ㄱ-;)
The rogue's deadly speed is unmatched. Within a targeted area, therogue disappears in a blur, sprinting from target to target to backstabeach of them.
로그의 치명적인 빠르기는 필적할 것이 없을 지경이다. 목표 범위 안에서 로그는 흐릿하게 사라진다. 타겟과 타겟을 질주하며 백스탭backstab(치명타)을 넣는다.
note > AoE(효과범위) 7m 원경, Flicker발동으로 적을 죽이면 Feast of the Fallen 인한 스태미너 회복이 가능하다.
백스탭은 범위 내 목표에게 일회 타격한다. 지속시간은 범위 내 타겟의 수에 따라 다르다. Flicker발동시 범위 공격에 노출되면 데미지를 입는다. 프렌들리 파이어 데미지도 입는다. 룬에 의한 데미지 추가는 나타나지 않는다.
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무기 탤런트, 이도류
Twin Strikes 연속 공격
Two devastating strikes in rapid succession each inflict an automatic critical hit. Find Vitals adds additional damage to each hit. If the target is affected by Low Blow, it cannot move for a short time.
빠 르고 연속적인 두번의 강력한 공격은 자동적으로 크리티컬 데미지를 입힌다. Find Vitals(급소 찾기)는 각 공격에 추가 데미지를 더해준다. 만약 타겟이 Low Blow(하단 공격)의 영향을 받고 있으면 잠깐동안 움직일 수 없다.
Find Vitals 약점 찾기
The character is a force of nature when wielding two weapons, gainingpermanent bonuses to melee critical chance and critical damage. Twin Strikes now inflicts additional bleeding damage
캐릭터는 이도류의 심득을 얻었다. 근접 크리티컬 확률과 데미지에 영구한 보너스를 받는다. Twin Strikes(연속 공격)에 추가적인 출혈 데미지를 추가한다.
note > Prima Offical Guide에 따르면 Fine Vital은 크리티컬 확률에 +10%, 크리티컬 데미지에 +20% 추가한다.
Low Blow 하단 공격
The character strikes at the legs of surrounding enemies, imposingpenalties to movement speed and attack speed for a short time. If anopponent is already bleeding from Twin Strikes, it slips and falls to the ground as well.
캐릭터는 주위 적들의 다리를 공격해서 짧은 시간동안 이동속도와 공격속도에 페널티를 강요한다. 만약 상대가 Twin Strikes로 인한 출혈상태면 미끄러져서 땅에 구르기 충분하다.
Unending Flurry 끝 없는 질풍
The character singles out an enemy for death, stabbing it quickly andrepeatedly, consuming a small amount of stamina with each hit. Theassault continues until the target dies or flees, or until thecharacter misses or runs out of stamina. If the target is bleeding fromTwin Strikes, each swing becomes a critical hit. If the target is slowed by Low Blow, the character cannot miss.
캐 릭터는 상대가 죽을 때까지 빠르게 몇번이고 찌른다. 매 공격마다 약간의 스태미너를 소비한다. 습격은 목표가 죽거나, 도망치거나, 캐릭터가 빗맞추거나, 스태미너가 없어질 때 까지 계속된다. 만약 목표가 Twin Strikes(연속 공격)의 출혈 데미지를 입은 상태면 매 공격은 크리티컬 데미지를 입힌다. Low Blow(하단 공격)로 느려진 상태면 캐릭터는 빗맞추지 않는다.
note > 이 탤런트는 스태미너가 바닥날때까지 적을 찌른다. 만약 피로도가 낮고 스태미너 재생과 명중률이 높다면 이상적인 공격이다.
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궁수
Accuracy 정밀사격
For as long as this mode is active, the archer's mind is clear of everything except the next shot's trajectory, gaining bonuses to attack, damage, ranged critical chance, and ranged critical damage, all dependent on the archer's dexterity attribute.
이 모드를 활성화 하는 동안 궁수의 정신은 다음 화살의 궤적을 제외한 모든 생각을 비운다. 명중률과 데미지, 크리티컬 확률, 크리티컬 데미지, 궁수의 민첩과 관계된 모든 것에 보너스를 받는다.
note > 조준시간 2초, 명중률 + (Dex-10)*1.5, 데미지 + (Dex-10)*1, 크리티컬 확률 + (Dex-10)*0.5%, 크리터컬 데미지 + (Dex-10)*0.5%
Arrow Time 불릿타임(bullet time) 대신 애로우 타임
Intense focus slows the archer's perception of time, effectively reducing the movement speed of enemies who come near for as long as this mode is active, excepting those of elite rank or higher. This deep concentration drains stamina constantly.
온 신경을 집중하여 궁수의 지각 시간이 느려진다. 이 모드가 활성화 되어 있는 동안 엘리트 랭크이거나 그 보다 높은 랭크의 적을 제외하고 근처의 적들은 이동속도가 느려진다. 이 집중은 지속적으로 스태미너를 줄인다.
Burst Shot 폭발사격
The archer looses a special shaft that scores an automatic triple critical hit against the target enemy, then shatters, inflicting half the effect on those unfortunate enough to be in the vicinity. Friendly fire possible.
궁수는 목표에게 자동적으로 트리플 크리티컬 데미지를 입히는 특별한 화살을 발사한다. 게다가 파편들은 불행하게도 근처에 절반의 피해를 주기에 충분하다. 아군도 공격 당할 수 있다.
Rain of Arrows 화살비
The archer's bow points to the sky, firing multiple projectiles which then rain down over time in the targeted area. Friendly fire possible.
궁수의 활이 하늘을 향해 다수의 화살을 쏘자 목표 지역에 빗발치듯 떨어진다. 아군도 공격 받을 수 있다.
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무기 탤런트, 검과 방패
Juggernaut 저거넛트
A powerful physique allows the character to knock aside any enemies who are in the way while this mode is active and the character is moving. Each knockback drains a small amount of stamina.
이 모드가 활성화 되어 있는 동안 캐릭터의 이동하는 길의 어떤 적들도 밀쳐낼 수 있다. 적을 밀쳐내면 소량의 스태미너를 소비한다.
Carapace 갑피
No attack gets past this shield completely. For a moderate duration, all damage is reduced by an amount proportional to the character's constitution modifier. Bulwark of the Ages improves the protection, making the character completely immune to damage for the *first half of this effect.*
이 완벽한 방패를 뚫을 수 있는 공격은 없다. 일정시간 동안 모든 데미지는 캐릭터의 체력치에 비례해서 감소된다. Bulwark of the Ages(세기의 보루)는 방어를 강화해 캐릭터가 Carapace 효과 지속시간의 절반 동안은 데미지에 완벽한 면역을 가지게 한다.
Air of Insolence 오만한 태도
While this mode is active, the character adopts an intimidating posture that continuously draws the attention of nearby enemies, consuming stamina constantly.
이 모드를 활성화 하고 있는 동안 캐릭터는 지속적으로 근처 적들의 주위를 끄는 위협적인 자세를 취한다. 스태미너를 지속적으로 소비한다.
Bulwark of the Ages 세기의 보루
The warrior is one with the shield. This talent improves the effect of Carapace, now making the character completely immune to damage for the *first half of that effect.*
전사는 방패와 일체가 된다. 이 탤런트는 Carapace(갑피)의 효과를 강화해서, 캐릭터는 Carapace 효과 지속시간의 절반 동안은 데미지에 완벽한 면역을 가지게 한다.
*first half of that effect. 수정했습니다.
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무기 탤런트, 양손무기
Sweeping Strike 휘몰아치는 일격 (또는 베어넘기기 ^^;)
A massive swing plows through a cone of enemies, inflicting a critical hit against the primary target and normal damage against others in the cone. Affected enemies are also knocked to the ground unless they pass a physical resistance check.
육중한 스윙이 원뿔형태로 적들을 덮친다. 첫번째 목표물에게는 크리티컬 데미지를 입히고 범위내 나머지 적들에게는 일반 데미지를 준다. 효과 범위 내의 적들은 물리저항 체크를 실패하면 나뒹굴게 된다.
Two-Handed Impact 양손잡기 타격
While in this mode, each blow from the character's heavy two-hander generates a small shockwave that damages other enemies near the target. This mode drains stamina constantly.
이 모드를 활성화 하는 동안, 캐릭터가 양손무기를 이용한 공격은 목표 근처의 다른 적에게 데미지를 입히는 작은 충격파를 발생시킨다. 이 모드는 지속적으로 스태미너를 소비한다.
Onslaught 돌격 or 맹격
The character advances several times, sweeping the weapon in huge arcs that hit multiple enemies.
캐릭터는 여러 번 전진하여, 복수의 적들을 맞추게끔 큰 호를 그리며 무기를 광범위하게 휘두른다.
Reaving Storm 약탈하는 폭풍
While this mode is active, the character turns continuously to attack surrounding enemies, slashing in wild arcs but spending stamina with each hit. This mode can only be activated during combat.
이 모드가 활성화 되어 있는 동안, 캐릭터는 주위의 적들에게 연속적으로 공격을 가한다. 매 공격마다 스태미너를 소비한다. 이 모드는 오직 전투시에만 활성화 할 수 있다.
탤런트를 한글명으로 옮기는게 조낸 힘들군요. 뒤로 갈 수록 대충 직역했습니다. ㄱ-;
직접 써보지 못한 탤런트라 설명을 표현하기가 힘들군요. 위에서 언급했다시피 그냥 참고로 봐주세요.
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