The Season of the Inferno has arrived!
Warhammer 40,000: Inquisitor's v2.3.0 update, released today, includes several long-requested additions to the game. The biggest of all is the new seasonal ladder - everyone starts on level ground, with a common goal: reach the highest tier in the shortest time, and reap the rewards. These goods include several cosmetic items, store discounts and high-quality gear. Coupled with the ladder, a new Void Crusade, Zircon has also been added to Inquisitor.
A full overview of the new features can be found here - make sure to check it out to see the new mechanics, objectives and more.
Gameplay-wise, we implemented several changes: not only does the new main menu and the character creation screen come with a refreshed look, we have also increased the number of character slots to make room for the new heroes of the Inferno. Ancient Relics have received a name suffix based on their enchant to make them more distinguishable, and also come with an extra enchant slot for some extra performance.
For a more detailed look on what the new patch contains, take a look at the patch notes below!
시즌 오브 인페르노가 왔습니다!
워해머 40k: 인퀴지터의 2.3.0버전 업데이트가 오늘 나왔으며 오랫동안 요구되던 몇 가지가 추가되었습니다. 그중 가장 큰 변화는 새로운 시즌 래더-모두가 레벨1부터 시작하며, 같은 목표(최대한 빨리 가장 높은 티어에 도달하고 포상을 받는)를 공유하는-입니다. 이러한 포상의 예로는 몇 가지 코스메틱 아이템, 상점 할인, 고품질 기어를 들 수 있습니다. 새로운 보이드 크루세이드, 지르콘 역시 추가되었습니다.
새로운 것들의 개요는 여기서 볼 수 있습니다
Patch v2.3.0
New Features
New Void Crusade: Zircon
Collect 5 Zircon Void Shards to challenge the forces of Chaos and receive your righteous rewards. The Zircon Crusade is also available in Hardcore Mode.
Several new stat displays have been added to the Character sheet:
Reflect Chance
Reflect Damage
Suppression Damage Reduce
Loot Quantity bonus
Loot Quality bonus
Bonus Experience gain
DOT Damage bonus
Burn DOT Damage bonus
Poison DOT Damage bonus
Bleed DOT Damage bonus
Energy Shield Effectiveness
패치 v2.3.0
*새로운 특징
새로운 보이드크루세이드: 지르콘
-5개의 지르콘 보이드 샤드를 모아 카오스의 세력에 도전하고 당신의 정당한 포상을 받으세요. 지크론 크루세이드는 하드코어 모드도 가능합니다.
몇 가지 새로운 스탯이 캐릭터시트에 추가로 표시됩니다.
-반사 확률
-반사 데미지
-제압 데미지 감소
-전리품 양 보너스
-전리품 품질 보너스
-보너스 경험치 획득
-지속 피해 데미지 보너스
-화상 지속 피해 데미지 보너스
-독 지속 피해 데미지 보너스
-피흘리기 지속 피해 데미지 보너스
-에너지 실드 효과성
Misc
Two additional Character slots are available for all players
Reworked the entire Main Menu and the Character Creation process
From now on, the last deleted character can be restored in the Main Menu
Added a new connection between two Azure Void Crusade Missions for a shortcut
From now on active Cabals can be listed in the searches which will make finding a new Cabal easier. A Cabal will be considered 'active' if its Grandmaster has logged into the game in the last 14 days
Applications to a Cabal can be cancelled now
Updated the desc__ription under the Glory window to be more informative
The various thresholds of the Critical Strength are now displayed in its tooltip under the Character sheet
*그외
-캐릭터 슬롯 두 개 추가
-전체 메인 메뉴와 캐릭터 생성 과정 개정
-이제부터 마지막으로 삭제한 캐릭터는 메인메뉴에서 복원 가능
-아주르 보이드 크루세이드 미션 2개에 지름길로 작용하는 연결통로 추가
-이제부터 활성화된 카발이 검색창에 표시되어 새로운 카발을 더 쉽게 찾을 수 있음. 카발이 활성화되었다는 것은 그랜드마스터가 게임에 적어도 14일 전에 접속한 적이 있음을 의미함
-카발에 대한 신청을 취소할 수 있게 됨
-영광 창 아래의 설명을 업데이트하여 더 유용하게 함
-다양한 치명적인 힘의 한계점이 캐릭터시트 아래의 툴팁에 표시됨
Balance
*밸런스
Ancient items
The following changes will apply to newly acquired Ancient Relic items:
Ancient items will have one additional enchant slot now, making the total number of slots 5
The items have now received a distinctive name to make it easier for players to decide if they want to unlock them
All ancient item enchants got revised, several new and unique enchants have been added
Ancient items now always roll maximum values on their enchants based on the item level
에인션트 아이템
-다음의 변화들은 새로 얻은 에인션트 렐릭 아이템에 적용됨:
에인션트 아이템은 이제 1개의 추가 인챈트 슬롯, 총 5개의 인챈트 슬롯을 가진다.
이 등급의 아이템은 개별적인 이름을 받으며 이로써 플레이어가 그것을 해금할지 말지를 더 쉽게 결정할 수 있다.
모든 에인션트 아이템의 인챈트가 수정되었고, 몇 가지 새롭고 특별한 인챈트가 추가됨
에인션트 아이템은 이제 언제나 그것의 아이템 레벨에 근거하여 최고치의 인챈트를 갖게 된다.
Perks
Attack anchor
10% /second, up from 5% /second (the max value is unchanged)
Augmented Body 2
No Suppression damage removed, added 50% Max Suppression and 25 Suppression Damage Resist, and no longer disables HP regeneration
Enhanced attrition
Gives 150% DoT up from 50%, but now also gives -50% damage for everything that is not a DoT
Heatsinks
Heat Damage bonus increased from 15 to 25%
Persistent attrition
Now Blinds the enemy instead of giving a flat damage debuff
Self Mortification
Now gives 0.75% damage bonus for each percentage of missing class resource
Subdermal Plating
Previous effect removed, added 12% Damage reflect chance and 50% Damage Reflect
Close quarters gunnery
Added multiple damage levels, starting from the old behavior, scaling up to 75% damage when the enemy is in melee range.
Rabble Slayer
Gives 60% Damage Bonus increased from 20%
Stride of the blessed
30% Movement speed up from 25%, DR debuff also increased from -5 to -10
-퍽
(생략)
Energy Shield system
Energy Shield mechanics reworked. Shield behavior moved into 2 statistics:
Energy shield: The regenerating, permanent part which can be gained either from the Deflector Field belt item or the Puritan Perk
Shield charge: Acts as a refill for Energy shield but it can overflow creating a consumable "healthbar". Can be gained from "on-hit" "on-crit" etc. type of effects. Shield charge can be gained even without using a Deflector field or Puritan Perk, but on its own it does not regenerate
There is a third supplementary effect "Shield regen" that determines the speed at which your permanent shield is recharging. It is always a percentage and an additive statistic. Energy Shields from the Puritan Perk and Deflector field regenerate 1% shield value/sec until they reach their maximum shield value
Personal Void Shield
Now gives a massive - item level*100- points worth of Shield charge boost. It can be stacked up practically indefinitely but it doesn't regenerate
Deflector Field
Now gives item level*25 Energy Shield, 1%/sec Shield regen, 25% Reflect chance and 100% Reflect damage for 60 seconds. Added a maximum cap to Energy charge of 15 000
-에너지 실드 시스템
에너지 실드 메카닉이 다시 수정되었음. 실드는 두 통계자료에 따라 기능함
에너지 실드: 재생성되고 영구적인 부분으로 디플렉터 필드 벨트나 퓨리턴 퍽으로 얻을 수 있음
방패 돌격: 에너지 방패를 재충전하는 기능을 하지만 한계를 넘으면 소모되는 추가 '헬스바'를 만들어냄. '타격 시', '크리티컬 시' 따위의 효과에서 얻을 수 있음. 방패 돌격은 디플렉터 필드나 퓨리턴 퍽을 사용하지 않아도 얻을 수 있으나 이것을 가지면 재생성되지 않는다.
'실드 재생성'이라는 세 번째 보충 효과가 있으며 당신의 영구적인 방패의 재충전 속도를 결정한다. 이것은 언제나 퍼센트로 표시되는 추가 통계자료임. 퓨리턴 퍽과 디플렉터 필드로 얻은 에너지 실드는 그것이 최대치가 될 때까지 매초 1%의 실드 수치를 회복시킴.
-개인용 보이드 실드
이제 아이템레벨 100 수준의 방패 돌격 부스트를 줌. 이것이 실제적으로, 무기한으로 누적될 수는 있으나 재충전되지는 않는다
-디플렉터 필드
아이템 레벨 25 수준의 에너지 실드, 1%의 실드 재충전, 25%의 반사 기회와 100%의 반사 데미지를 60초 동안 줌. 에너지 충전 최대치는 15000
Misc
The Enunciator Heroic Deed is available for every class now which unlocks the 'Stride of the Blessed' perk
Enemy HP and Damage scaling has been significantly improved, from lvl 70 the game gets gradually harder and harder. Added enemy levels up to lvl 120
Enemy Suppression scaling has been improved while the player's suppression damage dealt is no longer affected by the negative modifiers of mission level difficulty
Armour items rescaled: Now all armours give higher Damage reduce values at lower levels and lower values at maximum item level. Crusader armours also give HP now
Increased the value of Energy Shield, Suppression and HP enchants to varying degree
From now on Vulnerability stacks count as a single Debuff/ stack
Reborn Marauder now spawns fewer Toxic entities on death
Triple shot psalm doctrine now gives -30% crit chance instead of -50% damage bonus
Enchants providing HP regeneration have been increased by about 50-80%
HP gain per hit type enchants have been increased. Mostly affects the endgame
The Suppression regeneration have been increased by 50-80%
Damage bonus enchants for Psychic Power schools increased by 30% and now count as primary enchants
Removed Strong vs Armored tag from the Lasgun shot skill of the Tarantula turret
Removed execution related enchants from the Tech Adept and Psyker items, and warp damage related enchants from items used by the Tech Adept
Lowered the internal cooldown of the Bolter Shoot skill of the Tarantula turret from 3 sec to 2.2 sec
The Cognis Protocol Heroic Deed received an additional adjustment
Changed the Critical Strength value thresholds
Added Suppression damage reduce affixes, and a 75% hard cap for its maximum value
-그외
'Stride fo the Blessed'퍽을 해금시키는 '선언자' 영웅적 업적은 모든 클래스가 얻을 수 있음
적의 HP와 데미지 조정이 크게 향상됨, 레벨 70부터 게임은 점진적으로 어려워짐. 레벨 120 이상의 적 추가
아머 아이템 재조정: 모든 아머는 이제 아이템 레벨이 낮을수록 높은 데미지 감소 값을 주고 아이템 레벨이 높을수록 낮은 데미지 감소 값을 줌. 크루세이더 아머는 이제 HP도 준다.
에너지 실드, 제압 및 HP의 인챈트를 다양한 수준으로 증대
이제부터 허약성 스택이 하나의 디버프 스택으로 간주됨
리본 머라우더가 사망 시 이제 더 적은 독성 개체를 만들어냄
Triple shot psalm 독트린이 이제 -50%의 데미지 보너스가 아닌 -30%의 치명타 기회를 줌
HP를 재충전시키는 인챈트가 대략 50~80% 만큼 증대
'타격 시 HP 획득' 유형의 인챈트 증가. 특히 엔드게임에 영향을 줌
제압 수치 재충전이 50~80% 만큼 증대
사이킥 파워 학교의 데미지 보너스 인챈트가 30%만큼 증대, 이제 주요 인챈트로 간주됨
타란튤라 포탑의 라스건 사격 스킬의 '장갑에 강함' 태그가 삭제됨
테크 아뎁트와 사이커 아이템의 처형 관련 인챈트, 테크어뎁트용 아이템의 워프 데미지 관련 인챈트 삭제
타란튤라 포탑의 볼터 사격 스킬의 내부 쿨다운을 3초에서 2.2초로 줄임
Cognis protocol 영웅적 행위가 추가 조정을 받음
치명타 강도 값 한계점이 변경됨
제압 데미지 감소 꼬리표가 추가되며 최대치는 75%
Several new enchants have been implemented into the game:
Missing Telekinetic kind of enchant has been added
HP percentage
Suppression damage reduce major
Suppression damage reduce godlike
Loot quality minor
Loot quantity major
Damage Bonus for Area of Effect major
Damage reflect major
Damage reflect chance major
XP bonus
-몇 가지 새로운 인챈트가 추가됨:
없었던 염력 유형의 인챈트 추가
HP 백분율
제압 데미지 감소 메이저
제압 데미지 감소 갓라이크
전리품 품질 마이너
전리품 양 메이저
광범위 효과 데미지 보너스 메이저
데미지 반사 메이저
데미지 반사 확률 메이저
경험치 보너스
Constructs
Added Weapon damage for construct weapons. Since it counts as a “base damage” for all construct skills, to keep it balanced Kataphron Destroyer’s and Kastelan Robot’s weapons intentionally give half the damage as they have two separate weapon modules, but the overall damage is the same as their single weaponed counterparts
The Constructs' HP and Damage internal scaling were buffed to varying degree
Hp regen module now gives % Hp regeneration instead of flat regen to increase its usefulness in the late game. Using HP and regen as a base for tanking is a valid tactic now
The Kastelan's base HP scaling was toned down by about 12.5%, as it benefited more than any other construct from the previous changes
The Kataphron Destroyer's base HP scaling increased by about 15%, as it benefited less from the changes than other constructs. It aims faster with the Grav-Gun now
The Necromechanic Rainment no longer has a cast delay
-구조물
구조물 무기에 무기 데미지 추가.
구조물의 HP 및 데미지 내부 조정이 버프되고 다양화됨
재충전 모듈이 이제 그것의 효용성 증대를 위해 평준화된 재충전 대신 %HP 재충전을 함
카스텔란의 기본 HP 조정이 대략 12.5% 정도 감소
카타프론 디스트로이어의 기본 HP 조정이 대략 15% 정도 증가. 그라브-건 장착 시 조준이 빨라짐
Necromechanic Rainment이 딜레이 없이 사용 가능
The following enchants can be found now on various items equipped by the Tech Adept:
-다음 인챈트는 테크 아뎁트 전용 아이템에서 볼 수 있음
Ranged/Melee Damage bonus for Constructs
Physical/Heat Damage bonus for Constructs
Damage bonus for every kind of Construct Skills
Physical/Heat Damage bonus for Constructs
Suppression Damage Bonus for Constructs
Base Damage for Constructs
Debuff-based damage bonus (eg. “against bleeding”) for Constructs
Movement Speed for Constructs
Movement Speed for the Tech Adept
Base HP for
Damage Reduction/Resists for Constructs
% HP bonus for all Constructs
Flat HP regen for all Constructs
The following enchants can be found now on Construct modules:
-다음 인챈트는 구조물 모듈에서 찾을 수 있음
Construct Damage against enemies
Construct Damage in crowd
Construct Damage alone
Construct Damage for
Construct Flat Hp enchants (stacks with % Hp on the modules)
Ranged/melee damage
Damage resist
Shield
DoT changes
DoT Suppression damage dealt increased from 0.2 to 0.5
Enchants related to DoT damage have been seriously buffed (300-600%)
They tick every 0.5 sec instead of every sec, making on-tick effects much more reliable, also being able to deliver just the right amount of damage in time (less overkill)
-지속 피해 변경
지속 피해 제압 데미지가 0.2에서 0.5로 증가
지속 피해 데미지와 연관된 인챈트가 크게 버프됨(300~600%)
지속 피해는 이제 매 1초가 아니라 매 0.5초마다 피해를 줌
Reflect behavior reworked
All reflect effects have been moved into 2 stats: Reflect chance and Reflect % damage
Note: Reflect does not negate the incoming damage but hits back, so it's more of an offensive stat
Reflect chance: the chance of hitting back, on damage taken
Reflect % damage: Cap removed, now can be stacked indefinitely, hits back for a percentage of the incoming damage
Note: Reflect chance and Reflect damage don't work without each other
-반사 기능 리워크
모든 반사 효과는 두 스탯으로 정리됨: 반사 확률과 반사 % 데미지
유의할 것: 반사는 들어오는 데미지를 무효화하지 않고 되돌려줌. 따라서 이것은 공격 스탯에 가까움
반사 확률: 데미지를 받으면 되돌려줄 확률
반사 %데미지: 최대치 삭제, 무기한 누적 가능, 들어온 데미지 중 일부를 돌려줌
유의할 것: 반사 확률과 반사 데미지는 동시에 작용함
Fixed bugs
Several stability improvements and fixes
Fixed an issue where the Personal Void Shield and the Fiery Form dropped off if a cutscene was triggered
The Archeotech Shotgun has now 14 ammunition up from 12
Fixed the "HP and Suppression gained on Kill equal to +100% the killing blow's Damage" enchant
Fixed an issue where the upgrade option appeared under Tarot Empyrean Seals which cannot be upgraded in the first place
Corrected the translation of 'Exposed State' in the German localization as it was misleading
Fixed the Deflector Field's tooltip
Fixed an issue where Tarot card consumables could also be used on locked Tarot cards
Fixed an issue where the Extreme Fortune consumable sometimes did not affect the loot drop chances
Implemented an extra check for the Efficient Operative achievement
When sending a message from the terminal on the Command Bridge it was not possible to attach Construct modules to the message. This has been fixed
Toxic entity was not properly classified as a chaos demon. This has been corrected
-고쳐진 버그
일부 안정성 향상 및 고침
컷신 시작 시 개인용 보이드 실드와 fiery form가 중지되는 문제 해결
아키오테크 샷건이 이제 12개가 아닌 14개의 탄을 가짐
"HP and Suppression gained on Kill equal to +100% the killing blow's Damage" 인챈트 고침
업그레이드할 수 없음에도 타롯 임페리온씰 아래에 업그레이드 옵션이 나타나는 문제 해결
'Exposed state'의 독일어 번역 수정
디플렉터 필드의 툴팁 수정
소모성 타로카드가 아직 사용할 수 없는 타로카드와 함께 사용 가능하게 되는 문제 해결
극도의 행운 소모품이 가끔 전리품 드롭률에 영향을 미치지 못 하는 문제 해결
Efficient Operative 업적의 추가 체크 시행
함교에서 메세지를 보낼 때 구조물 모듈을 메세지에 붙일 수 없는 문제 해결
독성 개체가 카오스 데몬으로 제대로 분류되지 않았으나 이제 고쳐짐