누군가는 왜 굳이 현질하냐고 하실지도 모르겠는데.. 의외로 하시는 분이 있을거 같아서 주의 사항을 알려드립니다.
스팀 상점페이지에서 DLC란에 샤크카드들을 팔고있습니다만, 이쪽에서 구매를 하면 GTA 캐릭터 내의 공용계좌로
게임달러가 입금이 되지않는 경우가 종종 발생하고 있습니다.
반면 GTA온라인 상에서 HOME버튼을 누르고 바로 구매하는 상점 카드 같은 경우에는 오류보고가 상대적으로 적은 편입니다.
저는 저번주 금요일날 49달러 짜리 whale shark card를 샀는데 안 들어와서 락스타 서포트에 문의하고 아주 난리도 아니였습니다.
총 문의를 2번 넣었는데, 첫번째에서는 스팀 영수증을 제시했음에도 불구하고 처리를 못하겠다고 답변이 와서 락스타에
전화 문의까지 넣었지만.. 재문의를 하고 기다리라는 답변밖에 받지 못했습니다(상담원 목소리가 상당히 피곤해보였습니다)
2번째 문의를 넣을 때는 어카운트 정보를 좀 더 세분화 해서 스크린샷을 올렸고, 요구하는 양식 그대로 적어서 문의를 보냈더니
오늘 월요일 하루만에 안들어왔던 돈을 바로 넣어줬습니다.
아래는 제가 락스타 서포트에서 주고받았던 2번째 메일 전문입니다. 실제로 락스타 서포트 홈페이지에는 한글로 문의하시는 분들이 있는데
대부분 잘 해결이 안되는거 같습니다. 혹시나 저와 같은 문제를 겪고 계신다면 아래 메일을 참조하셨으면 좋겠습니다.
P.S 혹시나 영어로 문의가 가능하신 분들을 위해 제가 걸었던 락스타 서포트 부서 전화번호를 첨부
+118664055464
문제가 생겼을시 Request를 넣을 수 있는 주소(소셜 로그인 필요)
https://support.rockstargames.com/hc/ko/requests/new
-일단 국내에서는 겪고 계신 분이 적은 것 같아서 자세한 번역 및 방법은 적지 않았습니다만, 혹시나 어려움을 겪고 계시면 루리웹 쪽지로 말씀해주시면 최대한 도와드리도록 하겠습니다.
이하 메일 전문 (아이디 및 개인정보는 *문자 처리)
Matthew_B_1221, Sep 20, 23:38:
Hello ******
Thank you for contacting Rockstar Support.
After reviewing your account, we have been able to verify the loss you experienced and the appropriate funds have been refunded to your account. If you have any further issues, please do not hesitate to contact us back.
Best regards,
Matthew B.
Rockstar Support
Matthew_B_1221, Sep 20, 22:30:
Hello ******
Thank you for contacting Rockstar Support.
We deeply apologize for any inconvenience this has caused you. Your case has been escalated to the proper department. Please note, cases are addressed in the order they are received. We appreciate your patience.
Best regards,
Matthew B.
Rockstar Support
*******, Sep 20, 16:25:
•Social Club Nickname: *****
•Steam ID: *****
•The amount of GTA$ lost that was purchased with Shark Cards: Whale Shark - $ 3500000
•Date of this occurrence: 18 SEP 2015
Attachment(s)
3.purchase-receipt.jpg
4.purchase-recepit-on-email.JPG
1.steamaccount.jpg
2.purchase-history.jpg
Angela D., Sep 20, 11:36:
Hello*****
Thank you for contacting Rockstar Support.
We are sorry to hear you are experiencing an issue with GTA Online. If you've recently purchased a Shark Card that has not been credited to your in-game character, please provide us with the following pieces of information so we can investigate this further:
- Social Club Nickname:
- Steam ID:
- The amount of GTA$ lost that was purchased with Shark Cards:
- Date of this occurrence:
Screenshots or Pictures of your purchase history:
Steam:
a. Sign into the Steam client.
b. In the top left select "Steam > Settings".
c. When in settings go to "View account details"
d. After the page loads in the client, select "View Purchase History."
e. Attach all Screenshots to this email/ticket with your email address written on a piece of paper showing in frame.
Once we have this information we will research your issue and get back with you when we reach a resolution.
Best regards,
Angela D.
Rockstar Support
*******, Sep 19, 22:13:
I bought whale shark card 1 day ago but it has not arrived yet
Don't make me pay for nothing!!!
confirmation number on steam
43138394600772552
occurrence time
Fri Sep 18 08:08:48 2015
Attachment(s)
receiptemail.png
screen.png
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(IP보기클릭).***.***
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(IP보기클릭)121.165.***.***