아미에서 메일이 왔는데 아래와 같습니다.
We are sorry to hear about the damage to your item. This damage was likely
caused during shipment as our store would not ship an item in that conditi
on. You have chosen for your order to be shipped by an insured shipping me
thod and therefore it should be eligible to receive damage compensation. P
lease kindly visit your local post office to submit a damage report and pr
ovide us with a scan or legible photo of your customer's copy. It should i
nclude postal markings to confirm that it has been submitted. We will then
forward the document to Japan Post to process your claim.
We are unfortunately not able to accept any returns/exchanges for items th
at has been damaged during the shipping of the item, and we are only able
to assist you with seeking compensation for the damage in this case, and f
or that we do need for you to provide us with a damage report as explained
above.
자기들은 책임이 없고
배송중에 파손이 생긴거니 우체국 가서 파손리포트를 작성해서 보내라는데 참 깝깝해진 상황이네요.
예전에 우연히 봤던 글 중에 이런식으로 as처리하는 것때문에 글쓴이가 골치 아퍼하면서 문의했었는데 저도 똑같은 상황에 처 해버렸네요.
그 글을 다시 검색해보고 참고하려고 했는데
찾을 수가 없으니 답답하네요.
일단 우체국은 가야할 것 같고 추가로 다시 한번 이의 제기를 해야할 것 같은데 이런 경우가 발생하면 꿀단지 같던 직구가 상당히 피곤해지는 상황이 되어버리네요.
혹시라도 이런 경험이 있으셨던 분이 계시다면 조언을 부탁드립니다.
친절하시 분께 미리 감사 인사 드립니다.
(IP보기클릭)218.146.***.***
마미오빠 4
아! 정말 감사합니다. 큰 도움이 될 것 같습니다. | 17.03.29 00:40 | |
(IP보기클릭)125.176.***.***
(IP보기클릭)218.146.***.***
저도 그 부분이 걱정되네요. 감사합니다. | 17.03.29 00:40 | |
(IP보기클릭)61.103.***.***
(IP보기클릭)218.146.***.***
제이유님도 잘 처리되시기를 바랍니다. | 17.03.29 00:40 | |