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Riot Phroxzon - 리그 오브 레전드 리드 게임플레이 디자이너
14.16 패치에서 대전 검색 향상과 랭크 게임 경험 복구에 대한 변경 사항을 적용할 예정입니다.
특히 시즌이 시작될 무렵에 파랑/빨강 팀 밸런스에 대한 수많은 의논을 들었습니다. 저희들은 이것에 대한 심도있는 조사를 진행했었고 일부 최적화 요소를 찾았습니다. 의심할 여지 없이, 카메라 각도 밸런스 문제가 있으며 팀에 따른 맵의 구조적 차이도 있습니다. 빨강 팀에 대한 기본 카메라 각도를 변경하는 일부 변경점들을 14.4 패치에 적용하여 일부 개선을 파악했지만 여전히 해야할 일이 더 있습니다.
1. 더 나아진 팀 플레이어 간의 밸런스: 특히 부족한 플레이어 인구와 공정한 게임을 만들기 어려운 상위 티어에서 개별 게임의 밸런스를 향상시킬 수 있는 방법을 확인했습니다. 더 공정해진 게임과 반복적으로 같은 팀으로 만나는 빈도가 줄어들기를 기대합니다.
2. 더 나아진 팀 밸런스: 또한 팀에 따른 밸런스를 더 최적화 시키고 있습니다. 높은 MMR에서 (예: 마스터 이상) 가장 두드러질 것입니다.
3. 더 나아진 주 포지션이 아닌 포지션의 밸런스: 대기열 시간을 크게 늘리지 않고 팀에 따른 주 포지션이 아닌 포지션과 두번째로 선택한 포지션 매칭을 향상시킬 수 있는 일부 최적화 변경점을 확인했습니다.
(*역주: offrole와 secondaries가 동의어로 보여서 부 포지션으로 합쳤습니다. 의견 부탁드립니다.)
4. 더 나아진 복귀 플레이어들을 위한 랭크 게임 경험 복구: 복귀 플레이어들은 녹을 털어내고 원래 실력으로 돌아올때까지 시간이 좀 걸립니다. 저희들은 게임을 쉬고 있을때 랭크와 실력이 줄어드는 방식을 좀 더 공격적으로 하여, 복귀 경기를 치루는 플레이어들이 반복적으로 크게 패배해버리지 않도록 하려합니다.
In 14.16, we will be making several improvements to matchmaking and return to ranked experience.
We've heard a lot of discussion around blue/red side balance, especially at the start of the season. We've been investigating it deeply and have found some optimizations. Undoubtedly, there's the camera angle balance challenges and differences in the construction of the map itself by side. We shipped some changes in 14.4 to change the default camera angle on red side and noticed some improvement, but there's still more to do.
1. Better between team player balance: We have identified some improvements to how individual matches are balanced, especially at the top of the ladder where there are scarce player populations and difficulties in making fair matches. We hope to see more fair matches and a reduction to players repeatedly ending up on the same side.
2. Better side balancing: We're also better optimizing how teams are balanced by side. This will be most notable in high MMR. (ie. Master+)
3. Better off-role balance: We've also identified some optimizations that can improve the matching of offroles and secondaries by side that don't dramatically increase queue times.
4. Better return to ranked experience for returning players: Returning players often take some time to shake off the rust and get back to form. We're being a bit more aggressive with how rank and skill will decay when taking a break from the game, so that in return matches players aren't repeatedly getting smashed.
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공홈쪽 참고했는데 아무래도 그게 맞을 것 같네요. 감사합니다. | 24.08.09 17:35 | | |