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[LOL] 다이애나 Q 코드 변경이 PBE에 적용됩니다. [28]



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https://boards.pbe.leagueoflegends.com/en/c/client-new-features-feedback/w0VLEOIj-diana-q-code-changes-coming-to-pbe

 

※본문 퍼갈 시 주소도 같이 적어주시면 감사하겠습니다.

https://bbs.ruliweb.com/family/4526/board/109995/read/9537513

 

Riot Zhanos - 시니어 QA 분석가

 

안녕하세요!

 

이번 9.2 PBE 빌드에서 다이애나의 Q 스킬인 초승달 검기의 코드를 몇 가지 변경했습니다. 이 변경은 밸런스를 조정한다기 보다는 버그 발생과 일관성이 없는 상황을 줄이는 것이 목적이긴 합니다만, 코드 수정으로 다이애나의 일부 강점이 없어지는 것을 상쇄시키기위해 버프 가능성을 알아보고 있습니다.

 

아래에 상세 내용을 적어놓았습니다.:

 

1. 일관성 있는 대상 설정(타겟팅)

초승달 검기 스킬이 대상이 설정된 마우스 커서를 더 잘 따라가게되고, 동일한 위치에 있는 동일한 대상에게 스킬을 시전한다면 일관적으로 동일한 경로를 가지게됩니다. (코드를 변경하는 동안) 새로운 스킬 표시(indicator)를 만들 기회가 없어서 변경이 적용되는 동안 작업하고 있던 것을 쓰겠지만, 곧 (스킬 표시를) 새롭게 만나볼 수 있을 겁니다!

 

2. 일관성 있는 Q-R 콤보

코드 변경과 동시에, (최대 사거리에서 두 스킬을 함께 시전했을 때) R 스킬이 대상을 적중하는 동안 Q 스킬이 여전히 공중에 있다면 Q>R 콤보가 항상 적용됩니다.

 

3. R-Q 콤보 삭제

 

저희들은 또한 낮은 핑일때 최대 사거리에서 Q, R 스킬을 시전했을때 최대 사거리에서 R>Q 콤보가 이루어지는 상호작용을 삭제하기로 결정했습니다. 이 콤보는 인상적이고 만족스러웠지만, R-Q 콤보의 조건인 낮은 핑은 대부분의 플레이어들에게는 통제 범위 밖이고 (R-Q 콤보의) 올인성 플레이로 상대방이 반응할 여지를 없애버립니다.

 

4. R 버프

저희들이 R-Q 콤보 대신에 테스트해보고 싶은 것은 돌진한 이후 평타 애니메이션을 없앨 수 있는 월광 쇄도(궁극기) 평캔입니다.

 

 

 

Hello!


In this cycle’s PBE builds, Diana will have a few code changes to her Q spell, Crescent Strike. The goal of these changes is to make Crescent Strike less buggy and inconsistent rather than to adjust her balance, though in one case we're exploring a potential buff to offset some power Diana is losing to the fixes.


Here are the juicy details:


Consistent targeting

The spell will follow cursor targeting much better, and will consistently have the same path if you cast it from the same location at the same target. I have not had the chance to make a new custom spell indicator, so in the meantime it will use a very much work in progress one, but expect a new one soon!


Consistent Q-R Resets

Alongside these changes, I’ve ensured that the Q>R resets will always work when Q is still in the air while R hits the target (when both are cast at max range).


R-Q Resets Removed

With these changes we also made the decision to remove the interaction where casting R>Q at max range awarded a reset when both skills were cast at max range in low-latency situations. While that combo was impressive looking and satisfying, the latency conditions for it are outside most players' control and stripped away the opponent's ability to respond to an all-in.


R buff

What we would like to test in place of the R-Q reset is an auto-attack reset on Lunar Rush to enable her to finish off her auto attack pattern after dashing in.


While it might get a few games to get used to the new Q, my hope is that over time its improved reliability will make it feel better to use. Whether you’ve played hundred of Diana games or none, I would absolutely love to get your feedback and thoughts on these changes!



댓글 | 28
1


(763197)

39.7.***.***

BEST
확실한건 지금 이렐이나 아트록스 너프안하는한 암만버프해도 미드에서볼일없다는거다 라이엇십색기들아
19.01.12 20:56
(1388591)

221.167.***.***

BEST
rq 극소수 다이애나 핵고인들만쓰는 개어려운콤보라 없어져도 별티안남
19.01.12 20:40
RQ안되면 폭딜하기 힘든데;; 깡Q 맞아주는 애들도 얼