"루트 박스는 나쁜 게임 디자인이 아닙니다."
http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-11-20-loot-boxes-are-not-bad-game-design-say-devs
샴스 조자니, 파라독스 인터렉티브
Ultimately, Jorjani - who also participated in a Paradox podcast on the topic recently - sees the loot box system as one that's already accepted, especially by younger players. It's the older players that tend to complain because they were used to set prices for one experience for a long time.
루트 박스 시스템은 이미 젊은층에게 인정받고 있다. 장년층 플레이어들이 종래와 다른 시스템과의 차이때문에 불만을 표시하는 것.
He continues, "That growth is being driven by non-Western markets as well as younger generations. One way of thinking about this is this: do we really think the kids growing up today will be complaining about loot boxes and micro transactions - that have been an ingrained part of how they played games ever since they were born? It's just us dinosaurs that remember buying a game once for a fixed price and getting a set experience."
비 서양권 시장과 젊은 세대들을 중심으로 루트 박스 시스템이 성장하고 있다.
이들이 처음부터 자연스럽게 접하게 된 루트 박스 시스템이나 소액 결제 시스템에 불만을 표시하는 날이 올 것 같은가.
이제껏 게임은 정해진 가격에 정해진 경험을 제공하는 것이라고 기억하는 우리가 (세상에서 멸종된) 공룡인 셈.
이 개색기가 꼰대 패러다임으로 사태반전을 꾀하는 듯.
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루트레터 얘기하는줄 알았네요 ㅋㅋ 아 치매가오나
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루트레터 얘기하는줄 알았네요 ㅋㅋ 아 치매가오나
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전 저 공룡 취급이 가장 열받네요. 아재라 그런가 ㅋㅋ | 17.11.24 01:11 | |
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